7 x HETKET KUN HÄVETTI!

*Sisältää mainoslinkkejä

Voehan jehna! Nyt muuten hävettää! Tekisi mieli painua maan rakoon ja syvälle tai vähintäänkin piiloutua syvälle omaan huppuun ja luikkia vauhdilla pakoon. Nojoo. Mä olen kyllä toisinaan nolojen tilanteiden mestari, ja kaikennäköisiä tilanteita sattuu harva se päivä, mutta niinhän se kai menee, että tekevälle sattuu. Hups. Otetaanpa näin esimerkiksi pari tilannetta, joissa näin on käynyt!

SILLOIN SAATTAA NOLOTTAA

… kun ajat tyytyväisenä pyörällä kuulokkeet korvilla keskustassa ja röyhtäiset kovaan ääneen. Tajuat, että ne kuulokkeet blokkaa vain sun kuuloaistin, ei muiden. Dämn!

… kun suunnistat Helsingissä turistina Google Mapsin kanssa, ja se täräyttää kovaan ääneen ”käänny oikeaan kadulle Mikonkatu” juuri pahimman ihmissuman kohdalla, vaikka luulet, että äänet ovat poissa päältä. Sori, oon kehäkolmosen ulkopuolelta.

… kun olet menossa tärkeään palaveriin, ja suklaavanukaspurkki levähtää matkalla kauttaaltaan sun valkoiselle topille ja vaalean beigen välisille housuille. ”Tämä ei ole kakkaa.”

… kun tajuat, että usein viljelemäsi sanonta ”takki auki” ei tarkoitakaan, että rennosti ilman mitään odotuksia, vaan aivan päinvastaista. Montakohan kertaa sitä on tullut hevosteltua ihan nuin vaan vahingossa…

… kun heräät lähimmäisen ”hätäviestiin” keskellä yötä, ja soitat tämän sijaan unen pöpperössä vahingossa aivan väärään numeroon. Säikähdät, kun siellä vastaakin unisena joku ihan muu, ja aivan unipöhnässä huudat puhelimeen säikähtäneenä vain pari kirosanaa ja lyöt luurin korvaan. Miten meni noin niinkun omasta mielestä? :D

… kun otat julkisella paikalla screenshotin vahingossa äänet päällä, ja jengi kääntyy paheksuen katsomaan, että ketä sä oikein salakuvaat. Kamerakin kun oli sopivasti suunnattu ihmisjoukkoon päin siinä lapasessa.

… kun IT-henkilö pyytää (ei kyllä saisi) tukipuhelimessa sun salasanaasi, että tilanne saataisiin nopeasti korjattua. Nuo meitsin salasanavalinnat kun ovat lievästi erikoisia ja ei ehkä muiden korville tarkoitettuja…:D

tyylikäs huppari

tyylikäs huppari
Kietaisuhuppari: TÄÄLTÄ* // Valkoiset superstrech-farkut: TÄÄLTÄ*

Onneksi pieni itseironia auttaa kummasti monissakin tilanteissa, ja jos ei muita noista noloista tilanteista irti saa, niin ainakin hävyttömän hauskoja kahvipöytäkeskusteluita frendien kanssa. Onneksi moni lähipiiristäni osaa pistää toisinaan vieläkin paremmaksi, niin sitä hävetyksen taakkaa ei tarvitse yksin kantaa, hah!

Ja hellurei ja hellät tunteet! Huomenna btw pamahtaa meitsin tube-kanavalle uusi video, joten pysykäähän kuulolla ja kanavan äärellä! Boom!

Itseironista alkuviikkoa joka kypärään!

Vilkaise myös:
Maailman typerimmät kilpaurheilulajit

Edellinen juttuni:
Miksi ulkonäössä pitäisi olla kaikki 5/5?

♥  SEURAA MINUA  ♥
YouTube // Bloglovin // Facebook // Instagram
Snapchat: piiapajunen

Piia Pajunen

20 vastausta artikkeliin “7 x HETKET KUN HÄVETTI!”

  1. Huutista! Toi Google Maps juttu on kyllä niin tuttu :D Ite en ikinä jaksa muistella reittejä, niin suunnistan aina Google Mapsilla ja välillä saa hävetä, kun sen ääni yhtäkkiä kuuluukin taskusta, vaikka en olisi mitenkään uudella tai erikoisella alueella… :D Oon muuten tässä nyt lueskellut lähes kaikki sun blogipostaukset, kun ovat olleet niin viihdyttävää luettavaa ja tässä on tullut pitkästä aikaa salillakin käytyä. Omaan kohtalaisen hyvät geenit lihasten kasvatuksen suhteen, mutta ongelmakohtia ovat mm. rintalihasten keskiosa/väli ja yläselkä. Nuo osat eivät siis tahdo kasvaa :/ Muistaakseni puhuit jossain videolla tai postauksessa lihasten hermottamisesta ja että sullakin on ollut ongelmia mm. selän hermottamisen kanssa. Mitä tuo hermottaminen oikein käytännössä tarkoittaa? Pitääkö lihaksia treenata ensin pienillä painoilla, jolloin niihin tulee enemmän tuntumaa/pumppi kohdistuu paremmin ja tätä kutsutaan hermottamiseksi? Entä pidätkö tällaisille noviiseille harjoituksia vai treenaatko vallan kokeneempia henkilöitä?

    • Joo tuo Googlen kävelynavi on mullakin käytössä tosi usein, ja aina vaikka kuinka varmistaisi, että äänet on poissa, niin silti se onnistuu kajauttamaan ”Olen saapunut kohteeseen” taskusta kun astut sisään kahvilaan (kukaanhan ei käännä päätään) :D

      Joissakin lihasryhmissä genetiikka vaikuttaa paljon lihaksen muotoon, ja kovalla hermottamisellakaan niihin ei aina pysty vaikuttamaan. Hermottaminen tarkoittaa käytännössä sitä, kuinka hyvin lihas/lihassolut saadaan supistumaan ärsykkettä antaessa, eli kansan kielellä usein tarkoittaa, että kuinka hyvin se liike tuntuu siellä kohdelihaksessa. Hermotusta voi kehittää usein monilla eri tavoilla, ja yhtä oikeaa tapaa siihen ei ole. Hermotuksen kehittymistä voi jeesiä mm. pienempiä painoja käyttämällä, omilla aktivointiharjoitteilla, rutistelevilla toistoilla, kosketusärsykettä käyttämällä tms. Tällä hetkellä en tee saliohjauksia, kun aikataulu tuppaa arkisin olemaan niin täynnä, huh. :D

      Hermotuksen ja tuntuman löytämisestä kirjoittelin hetki sitten:
      http://piiapajunen.fitfashion.fi/eiko-treeni-mene-perille/

      Selkätreenistä mulla onkin oma postaus:
      http://piiapajunen.fitfashion.fi/eiko-selkatreeni-mene-perille/

  2. Meidän taloyhtiössä tehdään just nyt putkiremppaa. Jos lvi-asentajat on tulleet ropaamaan asuntoihin, niin siitä on edellisenä päivänä jätetty lappu. No mun asuntoon ei tule muuta kuin uudet putket, mutta joihinkin vaihdetaan lattiat yms. Meikä tässä eräänä aamuna heräsi ovikelloon 8.15 ja hirveellä kiireellä sen enempää miettimättä menin ja avasin oven pelkissä alusvaatteissa. Muuten ei olis haitannu, mutta tämä asentajaherra sattui olemaan öbauttiarallaa meikän ikäinen ja vielä komea sellainen. Kauheesti hän oli tulossa laittamaan suojapahveja lattioille, kunnes hokasi, ettei meikän lukaaliin tulekkaan uusia kaakeleita. Olisin voinu vajota maanrakoon asuvalintani takia :D mutta ainakaan jamppa ei järkyttyny, koska näyttää vielä olevan töissä ja iloisesti moikkaa jos tulee rapussa vastaan.

    • Ahahahaha! Ei ihme, että moikkaa edelleen iloisesti, jos näkymä oli oikein osuva. :D :D Jätit ainakin unohtumattoman vaikutuksen varmaan tähän jamppaan. :D :D

  3. ei mitään pahoja ainakaan tuo röyhtäisy ihan inhimillistä. noloa on pieraista kesken joogan tai loppurentoutuksen. onpa salillakin tullut pieru kesken tiukan sarjan, auts! se vasta noloa on. google mapsin ymmärrän kyllä, ärsyttävä ääni. itselleen saa nauraa? kiva saada YouTube matskua taas! milloin teet 10 000kcal haasteen?=)

    • No niinhän se menee, ettei ilmoja pidä pidätellä! :D Ja itselleen todellakin pitää nauraa, ja helpottaa kummasti elämää kun sen taidon osaa. :D 10 000 kcal haaste on vielä harkinnan alla, kun listalla on ekana pari muuta osuvaa tube-videota, mutta never know ;)

  4. Tai, kun salilla kesken askelkyykkyjen huomaat lattialla leppäkertun ja alat kyyryssä sille lässyttää kuulokkeet päässä, ettei se voi olla täällä, kun se voi jäädä jalkoihin ja sit sattuu. Saattoi tulla pari pidempää katsetta….

    • Eikö takki auki nimenomaan tarkoita, että mennään johonkin ilman mitään valmistautumista, kuten esim. tenttiin johon ei ole lainkaan lukenut??

    • Sama fiilis:D mäkin haluun tietää mitä se sitten oikeesti tarkoittaa?:D:D

    • Ainakin Urbaani sanakirja tiesi kertoa (mun frendien lisäksi), että se tarkoittais ”ylimielisen itsevarmana” :D

  5. Noita sattuu kaikille joka päivä, en edes rekisteröi noita pikku ”mokia” nykyään koska iän myötä on huomannut että ketään ei oikeasti kiinnosta ja ulkopuoliset unohtaa nuo samantien. Mikä voi olla myös ikävää jos on huomionhakuinen persoona : D

    • Niinhän näitä sattuu, ja itselleenhän nuo eniten mieleen aina jäävät. :D Eipä nuo muiden toilailut ketään ulkopuolisia yleensä kiinnostakaan, ja parhaimmillaan saattavat vain tuoda pientä huumoria ja sopivaa hämmennystä tuntemattomienkin päivään ;)

  6. Joo toi salasana-kohta. :D Munkin salasanat on aina jotain tasoa ”penispillujeejee” niin en kauhean mielelläni muille niitä jakais…

    • AHAHAHAHHA! HUUTONAURUA! Melkein lensi kahvit näppikselle! :D :D D :D Mutta joo, tunnen tuskasi! :D

  7. Nyt tuli fiilis, että pakko tulla laittaan kommenttia! Oon seuraillu sun youtube-videoita, kun joskus videosi tuli ehdotukseen ja pakko todeta, että ne on ihan älyttömän kivoja. :) Tälleen tavisurheilijana sun videoista saa kivaa inspistä. :) Vaikutat todella mukavalta tyypiltä ja sulla on hyvä asenne. Nauratti erityisesti viimeisimmän videosi loppu: ”Hajaantukaa täällä ei oo mitään nähtävää” :D Toivottavasti jaksat tehdä tulevaisuudessakin videoita. :) Löysin nyt tän sun bloginkin, joten pitää kyllä käydä kurkkiin sun postauksia useemminkin!

    • Ei vitsit, kiitos ihan älyttömästi sanaisen arkkusi avaamisesta! Tulipas hyvä fiilis! Videoita kyllä olis tarkoituksena duunailla enenemissä määrin jatkossa lisää, ja ihan huippua myös kuulla, että tänne blogiinkin sieltä kautta eksyit! Jee :)

  8. Moikka!
    Ei nyt liity nimenomaseen postaukseen mutta pitkään anonyyminä sun blogia seuranneena uskaltauduin nyt kysymään jotain vinkkejä ruokailuun😄 Oon 19-vuotias nyrkkeilijä, eli lähtökohdat on se että treeniä on aika paljon (n. 3-4 juoksulenkkiä, loppuina päivinä kävelyä ja noin 4-6 salitreeniä viikossa, yksi lepo tietenkin) ja paino ei saisi nousta, muuten vaikea saada kisoja varten tarpeeksi alas… Mitkä pitäisi olla ruokailun kulmakivet ja paljonko uskaltaa syödä, kun vaakaa joutuu kumminkin tuijottamaan? Välillä kun on viikkoja että tuntuu ettei millään jaksa😅

    Mulla on matsi vasta ensivuonna joten en vielä millään haluaisi kaikkia herkkuja jättää pois jos se on mahdollista (jouluna tulee ainakin syötyä aika reippaasti..) ja muuten pitää ruokailun melko yksinkertasena, mä teen kaikki ruuat itse (en käytä valmisruokia) ja esim. marjat ja punainen liha (riista) tulee kokonaan omasta takaa.
    Kiva jos viitsit vastailla, kiitos jo etukäteen😍

    • Moikka! Sun setti näyttää omaan silmään melko monimutkaiselta, eikä siis välttämättä huonolla tapaa, mutta tähän on vaikea antaa ikävä kyllä yhtään mitään yleispätevää vinkkiä näin tarkemmin hommaa tuntematta. Melkein suosittelisin ottamaan avuksi itsellesi kilpaurheilijoihin perehtyneen ravintovalmentajan, sillä sunkin lajissa kuitenkin tuo paino (luokkaan vain pitää mahtua) ja suorituskyky nousee pakostikin todella olennaiseksi asiaksi, ja jos niitä pitkällä tähtäimellä lähtee toteuttamaan väärillä keinolla ja liian rajuina pitkäkestoisesti, niin siinä voi piillä omat riskinsä.

      Ihan kuten fitnessurheilussakin periaatteessa se paino (käytännössä kehon rasvat, mutta paino myös tietty tämän johdosta putoaa) on saatava vain tippumaan, ja suorituskyky treenissä pidettävä yllä ja ihminen edes jossain määrin hyvinvoivana, ja kaikilla heillähän on oma valmentajansa ohjaamassa sen ravinnon kanssa, ettei mentäisi päin mäntyä. Yleisenä vinkkinä kuitenkin voisin heittää, että älä ainakaan karsi liikaa hiilihydraateista, sillä ne nousevat olennaiseen osaan palautumisessa ja jaksamisessa! Protskuista nyt tuskin vähänkään ravinnosta kiinnostunutta enää tarvitsee muistutella, paitsi ettei liikalyöntejä siinä tekisi. :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 48
Tykkää jutusta