Ruokapäiväkirjaani ennen kisaprepille siirtymistä

Sis. mainoslinkkejä*

Viimeisiä hetkiä viedään ennen kisaprepin starttaamista, ja sainkin lukijaltani toiveen pamauttaa ilmoille vielä yhden ruokapäiväkirjan ennen kiristelytalkoiden käynnistymistä. Toiveeseen on nyt vastattu, ja tässä se tulee! ;)

TORSTAI

Aamupala: Smoothie (heraa, maustamatonta jugurttia, marjoja, mehukeittoa, viherjauhetta) ja pari palaa raakasuklaata

Lounas: Bataattia, possun lehtipihvi valkosipulin ja chilin kera öljyssä paistettuna, kreikkalaista jugurttia ja kasviksia

Välipala: FAST Pudix-prodevanukas, omena ja klementiini

Päivällinen: Lindahlin kookosrahka ja pussillinen Linkosuon ruissipsejä (nam!)

Iltapala: Omena sekä neljä ruisleipiä, jossa päällä possun lehtipihvi suikaloituna sekä avokadotöhnää (avokadoa, sitruunamehua, suolaa, chiliä ja valkosipulia)

smoothie-resepti-aamupala bataatti-uunissa fast-pudix  avokadolevite

PERJANTAI

Aamupala: Sama aamupala kuin edellisenä päivänä + omena

Lounas: Neljä taikaruisleipää, jossa päällä lohta, juustoa, kasviksia ja valkosipulidippimausteella terästettyä kreikkalaista jugurttia

Välipala: FASTin Max-protskupatukka sekä mysliä kreikkalaisella jugurtilla

Treenin aikana: FAST Intra + FAST Vitargo + viherjauhe

Treenin päivällinen: Lohipastaa

Iltapala: Skyr + kaksi leipää margariinilla

ruokapaivakirjaa-7 ruokapaivakirjaa-8 fast-max

Päivät menivät siis energiansaannin puolesta itselleni aika perinteisellä kaavalla, ja kalorinsaantini ja makrojakaumani noudattivat pattiarallaa joka päiväistä saantiani, josta kirjoittelinkin aiemmin tällä viikolla oman postauksen. Ensi viikko siis vielä aikaa syödä samoilla määrillä, ja sitten strattaakin koko kevään mittainen kisapreppi, joka toki jatkuu tuonne kesän puolelle. Herkullista viikonloppua kaikille!

BTW. Vielä tänään ja huomenna House of Brandonilta saa -20% lisäalennuksen jo alennetuista tuotteista koodilla JNSLS! Nyt lähtee halvalla, joten tsekkaa kaikki alet TÄÄLTÄ*!

Edellinen juttuni: Voiko olla fit, vaikka kropassa olisi läskiä?

Seuraa minua:
Bloglovin // Facebook // Instagram
Snapchat: piiapajunen

Piia Pajunen

17 vastausta artikkeliin “Ruokapäiväkirjaani ennen kisaprepille siirtymistä”

    • Ruokakaupoista, ainakin Cittareissa ja isommissa K-marketeissa sitä on jo!

    • Johanna jo kerkesikin vinkata! Eli kaikissa Cittareissa ja isoimmissa K-marketeissa pitäisi löytyä! :)

  1. Oi raakasuklaata heti aamusta, spesiaalia=) Voiko viherjauhetta tai muuta superfoodia käyttää treenin aikana? macaa ja spiruliinaa on kaapissa ja olen miettinyt toimisiko, ainakin makua antamaan. Mitä mieltä olet muuten hiilarivaihtelusta(carb cykling)kannattaako massaa kasvattaessa pitää välillä taukoja/matalahiilarisia päiviä ja sitten taas korkeita? Hiilarivaihtelusta olisi kiva lukea ja miten se toteuttaa vai ollenkaan.

    • Itse olen tykännyt heittää viherjauhetta treenijuomaan, sillä maustetut Intra- ja aminohappovalmisteet peittävät hyvin viherjauheen maun ja se on helppo tapa lisätä vihreääå päivän varrelle :)

      Itse en ole massaa kasvattaessa sen enempää käyttänyt hiilarivaihteluita, muuta kuin treenijuomassa otan hiilaria lisäksi treeniä buustaamaan ja hiilarinsaantia helpottamaan. Massaa kasvattaessa myös lepopäivinä olisi hyvä saada riittävästi hiilihydraatteja (tai energiaa ylipäätään), koska tällöin kroppa korjaa treenin aiheuttamia ”vaurioita” (eli palautuu ja kehittyy) ja lataa itseään tuleviin treeneihin, ja tämä ei onnistu, jos ravintoa on liian vähän tarjolla.

  2. Mitä mieltä olet proteiinipatukoista ihan päivittäin nautittuina? Onko se siis ihan terveellistä ottaa esim. jälkiruoaksi pieni haukku protskupatukasta (sokerit alle 6g/100g)? Oon kokenu, että kaipaan päivittäin jonkun pienen makeapalan ja karkkia yms. en ole syönyt vuosiin? ☺️

    • Mun mielestä jos kokonaisuus on muuten kunnossa, niin kaiken ei tarvitse olla niin superoptimoitua. Itsekin saatan syödä lähes päivittäin proteiinipatukkaa tai ihan rehellistä tavallista herkkuakin jälkkärinä nyt näin kisaprepin ulkopuolella. :)

  3. Moikka Piia,

    Harvemmin kirjoitan mitään kommenteja minnekään mutta haluan vain kertoa kuinka paljon sinä inspiroit! En voi kiittää tarpeeksi. Ajattele että yksi henkilö voi inspiroida toista päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen jne! Ihan mieletöntä mikä vaikutusvalta sinulla on!
    Tuli mieleen yksi asia kun lähdin pohdiskelemaan että lähtisin pienelle dietille. Valmennatko vielä? Teetkö ruokavalioita? Mites jos et, osaatko suositella jotakuta? Asun PK-seudulla mutta sillä ei sinäänsä ole väliä.

    Ihanaa viikkoa sinulle! :)

    • Moikka Kati! KIITOS sulle ihan mielettömästä kommentista! <3 Nyt olen itseasiassa juuri vähentämässä valmennuskuvioita vähän radikaalimmin (eli jatkan vain nykyisten kanssa), että saan aikaa tälle keväälle omien opintojeni loppuunsuorittamista varten, mutta laitoin sulle mailia erikseen!

      Ihanaa viikkoa sinnekin! :)

  4. Kiva kun jaoit! Mielenkiintoista nähdä mitä ihan oikeat urheilijat syö :-)
    Paljonko tuosta nyt sitten tulee kaloreita, noin suunnilleen?

  5. Tälläisiä ruokapäiväkirjoja on musta tosi kiva lukea. Maistoin muuten viime viikolla ensimmäistä kertaa noita Fastin puddingeja, ja voi vitsit ne on herkkuja! Ja etenkin tuo toffeen makuinen, ai että! :)

    – Anna

    annallablogi.blogspot.fi

    • Kiva kuulla, että postaus oli mieleinen! Ja oon kanssa ihan rakastunut noihin Pudixeihin!! <3

  6. Eikö sua mietitytä nuo käyttämiesi rahkojen/vanukkaiden makeutusaineet? :O miksei mieluummin maitorahkaa?

    • Ei oikeastaan. Tai toki olen näitä joskus miettinyt, mutta niistä saatava makeutusaineen määrä päivittäin on niin pieni, ja muuten kokonaisuuteni ravinnossa on sen verran monipuolinen, että määrä jää niin häviävän pieneksi. Syön myös maustamattomia rahkoja, ja välillä vetelen niitä ihan pelkiltään tai marjojen/hedelmien kanssa tai sokerittomalla mehukeitolla (sisältää myös makeutusaineita). Ei elämässä voi kaikkea välttää, ja nuo makeutusaineet mitä länsimaalaisissa elintarvikkeissa käytetään ovat kohtuukäytöllä osoitettu ihan turvallisiksi. :)

  7. Paljon hyvää perusruokaa. Kiva nähdä ettei oo rakettitiedettä!

    Nimimerkille ”:)” kommentoisin että useimmissa protskupatukoissa se kuorrute kuitenkin vastaa käytännössä suklaista karkkia, joten mikset sitten ottaisi palasta tummaa suklaata jälkkäriksi?

    • Syöminen ei tosiaan ole rakettitiedettä :) Ja näinhän se yleensä menee, eli jos haluaa herkkua ihan herkun takia, niin toki suklaapalan nauttiminen ei välttämättä ole huono asia (jollei itsellä ole pahaa kontrollin puutetta). Itse käytän protskupatukoita taas sekä herkuttelut että proteiininsaannin yhdistämiseen, ja proteiinia ei normaalista suklaasta ei saa :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 16
Tykkää jutusta