RUOKAPÄIVÄKIRJA REISSUSSA VS KOTONA

*Sisältää mainoslinkkejä

Ruokapäiväkirjaa on toivottu taas moneen otteeseen, joten saamanne pitää! Pistin rinnakkain kaksi vähän erityyppistä päivää, eli toinen osui viime viikolla äiskän kanssa riipaistun Dublinin reissun varrelle, ja toinen taas kotipuoleen omassa kyökissä kokkailun oheen. Mitäs sinne ruokatorvea kohti on heitelty näissä tilanteissa satunnaisotoksella tutkailtuna?

RUOKAPÄIVÄKIRJA REISSUSSA

Aamupala: Bretzel, kahvi maidolla ja FAST pudding-annospussi.

Lounas: Rehellinen pitsa kaikilla höysteillä ja Zero-Cokis.

Välipaloja: Irish coffeet & Rox-patukka vähän myöhemmin.

Iltapala: Valmispuuro kaupasta, FAST Hera 80-annospussi & paketti porkkanoita.

Huomioita: Reissussa joutuu aina vähän soveltamaan sen mukaan mitä tarjolla on, millaisia ruokapaikkoja on tarjolla ja onko majoituksessa keittiötä saati minibaaria. Pitsaakin tuli parina päivänä vedettyä, koska tasapainoa kaikessa. Omnom. Nuo Fastin annospussit ovat julmetun käteviä aina reissussa, ja erityisesti tuo cookies&creme-Pudding on herkkua ihan kotosallakin. Hotellissa onnistuu sekoittaa suoraan mukissa kylmään veteen, ja voila! Oikeasti hyvänmakuinen setti on valmis!

ruokapäiväkirja

ruokapäiväkirja

ruokapäiväkirja

ruokapäiväkirja

RUOKAPÄIVÄKIRJA KOTONA

Aamupala: Iso smoothie, sokeroimaton Actimel, pari suklaata joulukalenterista ja kahvia

Lounas: ”Salaatti”, jossa rehujen lisäksi kasa höyrytettyä perunaa kuutioituna, purkki voipapuja, pähkinöitä ja jugurttikastiketta. Kyljessä FAST Pudix.

Päivällinen: Iso satsi punajuuripuuroa ja raejuustoa. Omnom.

Iltapala: Itse tehtyä riisipuuroa sekä margariinissa paistettu pannu, jossa papuja, maissia, kasviksia ja soija”jauhelihaa”.

Huomioita: Lihan syönti on mulla todellakin vähentynyt ihan vahingossa, ja kaupasta on löytynyt ihan hemmetin hyviä (maku, ravintosisältö ja käytettävyys) kasviproteiinien lähteitä, jotka hakkaavat ihan totta jopa lihan maultaan ja helppoudeltaan. Kasvissyöjäksi tai vegaaniksi ei ole näillä näkymin tähtäimessä siirtyä, mutta kyllä se lihan kulutus on jäänyt vähemmäksi meidän taloudessa. Toki maitotuotteita tulee kyllä käytettyä toisinaan enemmänkin, ja lihaa, kalaa ja kanaa edelleen. Kaikkea kohtuudella.

Nykyään usein tulee myös syötyä entisen viiden sijasta neljästi päivässä, sillä mieluummin popsin isompia annoksia kerralla, ja huomaan sen pitävän nälkääkin paremmin. Tietty jos vatsa alkaa kurnimaan, niin kyllähän silloin otetaan ekstravälipalaa kehiin. Makrojakaumasta ja kalorimääristä on turha kysyä, sillä niitä en ole hetkeen seurannut, vaan syönyt fiilispohjalta. :)

ruokapäiväkirja

ruokapäiväkirja
”Salaatti” piti kasata Iittalan salaattikulhoon, kun ei normilautaselle mahtunut. Kuva ei ehkä anna edukseen kokoluokassa ja perunakerroksen alle jää kasa tavaraa, heh.

ruokapäiväkirja

Levis paita
Levi’s-paita: TÄÄLTÄ*

Ja jos vatsa on jo täynnä, ja pukin kontista puuttuu vielä pari pakettia, niin House of Brandonilla on lähes koko kaupan valikoima alennettu joululahjahintoihin. Lähtee merkkineuleet, brändätyt treenitrikoot (myös ne Aim’n:t*) ja pipat sekä lapaset vähän suopeampaan hintaan, ja toimituskin tapahtuu 1-2 päivässä! Vielä siis kerkeää jouluksi, joten tsekkaapa tarjonta TÄÄLTÄ*!

Makoisaa joulun odotusta!

Tsekkaa myös:
Luuletko syöväsi tarpeeksi hiilihydraatteja?
& Uni ja palautuminen – Parempaa unta safkalla!

Edellinen juttuni:
Rajuimmat kuntokuvani tältä vuodelta

♥  SEURAA MINUA  ♥
YouTube // Bloglovin // Facebook // Instagram
Snapchat: piiapajunen

Piia Pajunen

12 vastausta artikkeliin “RUOKAPÄIVÄKIRJA REISSUSSA VS KOTONA”

  1. Hauska vertailu ja peukku lihan vähentämiselle, sitä on kans tullut harrastettua! Pippaloiden ruokajärjestelyissä ei enää tuota mitään päänvaivaa keksiä vegaani lle sopivaa purtavaa, ihanaa kun safkat maistuu kaikille. Tästä postauksesta puuttui kuitenkin se tärkein: Mitä Pajunen valitsee pitsan päälle? Kinkku-ananas, tomaatti-mozzarella, vöner… Nam!

    • Joo nykyään kauppojen hyllyistä löytyy nimenomaan ihan superhyviä vege-vaihtoehtoja, ja mua nimenomaan houkuttaa niissä ne makumaailmat, ah!

      Tärkeimpään kysymykseen ehdottomasti vastataan! :D Tuohon päiväkirjassa koreilevalle lautselle valitsin itse listasta ravintelin oman specialin, joka sisälsi kuulemma aivan kaikkea, mikä passasi aivan loistavasti mulle! Tuosta siis löytyi tomaattikastikkeen ja juuston lisäksi ainakin kanaa, salamia, kinkkua, paprikaa, sieniä, sipulia ja oliiveja. :D Yleensä mun lempparimestoissa suomessa valitsen parmankinkku-rucolakombon, mutta Tampereen Sitkossa mun ylivoimainen lemppari on kylmäsavulohi-sitruunavinagrette-pitsa! <3

  2. Piti jo kommentoida tuohon kuntokuva postaukseen mut en kerennykkään. Mutta pointti nyt kuitenki oli se et oot huikee tyyppi kyllä!!! Ihana energia ja JÄRKI näissä jutuissa, lempiblogi. Plus en kato enää kissavideoita vaan sun volttivideoita. Xd Siistiä joulua ja superia ens vuotta!

    • Eiiiiiii vitsi miten siisti kommentti! En kestä! :D Aivan mieletön KIITOS ja ihan mahtavaa joulua ja uutta vuotta! Pus! <3

  3. Moikka Piia!

    Tälläinen kysymysten sarja mieleeni juolahti, näin snapis sulla kertakäyttö mukin ja kannen minkä olit käsittääkseni kotona täyttänyt, ostatko siis jostakin kertsejä ja keität kotona kahvit mukaan? Mikäli kyllä niin mistä sait ne kertsit ja kannet?

    Mikäli lihaksenkasvatus on suunnitelmissa niin eikö kannattaisi syödä kolesterolin takia paljon punaista lihaa?

    – Tiia

    • Ostin yhden kertsisetin (Clas Ohlsonilta) joskus kesällä, ja on ollut ihan näppärä etenkin autoilemaan/junahommiin lähtiessä ottaa oma take-away mukaan. Monesti menee myös sheikkerissä kahvi mukana, mutta esimerkiksi junalla liikenteeseen lähtiessä sitä tyhjää sheikkeriä ei jaksaisi kantaa mukana, ja rahat säästyy, kun itse ottaa oman kahvin mukaan ja skippaa aseman take-awayt (plus saa omat laatukahvit mukaan). ;)

      En ihan päässyt kärryille tuossa lihastenkasvatuksen, punaisen lihan ja kolesterolin kombinaation kysymyksestä, ja itse ajattelen asian niin, ettei asioissa kannata mennä liian syvällisyyksiin vaan luottaa kokonaiskuvaan ja pitää kohtuu kaikessa. Monipuolisella ruokailulla itselläni on lihas kasvanut ja kolesterolitkin pysyneet aisoissa, ja näin on lukuisilla muillakin. :)

  4. mullakin sama; 4 ateriaa mieluummin syön reippaammin ja hampaatkin tykkää. vatsankin pitää saada ”levätä” välillä. aika paljon ollaan kallistumassa3-4ateriaan sen 5-6sijasta. ja onhan se kivempaa syödä kun on nälkä. mitä kaikkea laitat smoothieen? tosi kiva jos kasvisvaihtoehdot maistuu muistelisin että pidit nyhtökaurasta oletko niitä pyöryköitä maistanut? fiilispohjalta syöminen on aivan mahtavaa, kunpa itsekin pääsisi alituisesta stressaamisesta/makroista/kaloreista eroon ja söisi hyvällä omallatunnolla. pieni toive lopuksi; ei kiroilua postauksiin?(hemmetti)

    • Tuo hammasystävällisyys on muuten ihan totta, enkä tullutkaan tuota edes ajatelleeksi! Juu nuo kehittyneet kasvisvaihtoehdot ovat hellineet makuhermojani siihen malliin, että ovat menneet kovempaankin käyttöön, ja ne valmiit nyhtispullat on ihan järkkyhyviä! Miehellekin meni kuin kuumille kiville. :D

      Palaute kiroilusta otettu vastaan! Itse vain olen tällainen hölöttävä rääväsuu, ja en oikeastaan edes tuota ”hemmettiä” varsinaiseksi kirosanaksi laske. :D

    • Voisin syödä vaikka kaksi kiloa porkkanoita ihan tuosta vaan, sillä rakastan rouskuttaa niitä! Tuo kyseinen paketti oli kyllä huomattavasti pienempi. :D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 40
Tykkää jutusta