KISAPREPPIHOMMIIN! OLYMPIA 2017 ON KÄSILLÄ!

*Sisältää mainoslinkkejä

Nassut ja tossut kohti syyskuuta, ja maanantaina lähdetään hiljalleen hiipimään kohti Las Vegasia ja vuoden 2017 Olympiaa! Se olisi sitten 9 weeks out ja boom! Tässä strategisia mittoja ja kevään statistiikkaa perjantai-iltana ohimennen tutkailtuani totesin, että nyt näyttää tilastokäyrät siltä, että parempi olisi prepille lähteä jo nyt yhdeksän viikkoa ennen Las Vegasin kinkereitä, ettei kisakuntoon tulisi hoppua. Mieluummin laskettelen tuttuun tapaan elämän ohessa vaadittavaan lavakuosiin, kuin pinkoisin hanuri ruvella väsypäissäni, mutta sekin tietty onnistuisi, jos sitä vaaditaan, hah. :D

Lisäksi jos ollaan hyvässä vauhdissa, niin aina voi tankata, eikä tuossa keväälläkään haitannut yhtään huitoa joka viikko jäätelöä huiviin lusikan vain viuhuessa ja hanurin kavetessa samalla rusinaksi. Pajulahden luuri siis piippasi eilen, ja suit sait sukkelaan todettiin, että maanantaina lähtee, vaikka viikko piti vielä alunperin venailla. Mutta sitähän tämä touhu on, että mennään päivä tai viikko kerrallaan, ja katsotaan mitä tapahtuu. Kukaan ei voi etukäteen tietää, miten kroppasi tulee reagoimaan. Jatkuvaa ihmiskoettahan tämä on.

Käytännössä elämään nyt ei sen suurempia muutoksia tule, muuta kuin vähän tarkemmin tulee valikoitua ruokatorvesta alas uppoavat appeet ja porraskone lähtee sauhuamaan pitkästä aikaa. Niinhän se meni keväälläkin, että pari viikkoa ennen Torontoa vähän säikähdin, että ai samperi nythän sitä ollaan oikeasti kohta reissun päällä, kun homma meni sellaisessa hujauksessa vähän kuin huomaamatta elämän touhujen ohessa. Muutenkin yhdeksän viikkoa on yksi kikkelin luikautus, eli palataan isommalle puurokulholle aika pian sitten syyskuussa, heh. :)

Aika innolla lähdetään tästä siis Olympia-lavoja kohti suuntailemaan, ja itseasiassa tällä viikollä pääsin vihdoin ja viimein Toronton jälkeen paukuttamaan vapaaohjelmaani ja antaumuksella. Vähän äimänä oli tämä likka, kun fyysinen kunto riitti kuin riittikin kokonaisen (ja vielä onnistuneen) kaksiminuuttisen akrobaattisen spektaakkelin riipaisemiseen ja vähän isommalla elopainolla. No toki siinä basson loppupamauksen jälkeen vähän sai kontata, keräillä keuhkoja lattialta ja miettiä miksi elämälläni tällaista teen, mutta piru vie, sehän kulki! Vapaaohjelman puolesta hommahan on valmiiksi kuosissa, ja se onkin se oma ässäni omassa kisapaketissani syksylle.

Ja ei. Tietämättömille tiedoksi, niin voittoa sieltä ei lähdetä hakemaan. Vaikka Torontostakaan en uskonut sitä nappaavani, mutta tuo on sitten jo aivan eri tason kinkerit. Sinne selvinneet ovat jokainen jonkun pro-skaban voittajia, ja osalla saattaa olla jo 10 Olympiaa takataskussa, joten siellä sen vuoksi harvemmin kovinkaan keskinkertaista naista lavalla näkyy. Jos omat rahkeeni eivät Torontossakaan riittäneet fysiikkakierroksella kuin kolmannelle sijalle (vaparista tulevat 2/3 pisteistä sitten siivittivät voittoon), niin tuolla ei ihan ensikertalainen kertaheitolla ykköspodiumille kiipeä. Ehkä realistiset tavoitteet voisivat olla siellä top 10 puolella, koska top 5 sakkiin mulla on tuskin mitään asiaa.

Mikään ei toki ole mahdotonta, ja matkassa on monta muuttujaa, mutta käydään nyt nuo kisat ensin, ennen kuin ensikertalaisena lähdetään mitään povaamaan. Onhan mulla plakkarissa viime vuodelta Columbuksesta Arnold Internationalin huikea 11.sija, eli siitä lähdetään kiipeämään ylöspäin, hah! :D Toki silloin vapari oli selkeästi ”amatöörimäisempi” (video täällä), sain viisi viikkoa ennen skabaa kipsin pois jalasta, vaparissa vedin lavalla komean perslaskun, kunto oli selvästi raakileempi ja likka muutenkin vasta tokenemassa aika tiukasta burnoutista muun elämän haasteiden suhteen. Noh, selittelyjä on turha keksiä, ja paketti oli yksinkertaisesti kokonaisuudessaan aika paljon heikompi tällöin ihan ilman muuttuvia tekijöitäkin.

Aim’n-toppi: TÄÄLTÄ* // Aim’n-trikoot: TÄÄLTÄ*

Realistinen tietoisuus omista mahdollisuuksista Las Vegasin lavoilla ei kuitenkaan hetkauta itseäni millään lailla, sillä oma arvostus osuu kyllä lavojen kovemmille konkareille ja tiukimmalle kärjelle. Kyllä sitä draivia ja kunnianhimoa löytyy silti ihan riittävästi omasta takaa, että sitä tarvitsisi sijoitustavoitteilla ja kylillä huutelemalla tekemällä tehdä. Muutenkin typerä lähteä huutelemaan, jos ei koko kinkereistä ole vielä minkään tason näyttöä, niin käydään nyt ensin, ja katsotaan montako naista onnistun taakseni jättämään. Kaikki on kotiinpäin, ja enhän minä nyt herranisä sinne nöyristelemään lähde. Sen pystyn jo ääneen sanomaan, että tiedän olevani ihan kohtuu hurja likka, ja se riittää tuolla mihin riittää tällä kertaa. ;)

Veikeää viikonloppua!

Kurkkaa myös: Miltä näyttää vaparifitness treeninä?

Edellinen juttuni: Protskukorneri – Superkevyt ja kuohkea marjasmoothie

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Facebook // Instagram // YouTube
Snapchat: piiapajunen

Piia Pajunen

24 vastausta artikkeliin “KISAPREPPIHOMMIIN! OLYMPIA 2017 ON KÄSILLÄ!”

  1. Hei kiinnostaisi tietää kuinka treenaat porraskoneella? Käytkö kuluttamassa sitä esim. aamulla ennen aamupalaa cardiona vai kuinka? Ja miten usein se kuuluu sun treeniin. Oot kyllä huikeen kova likka ja sun blogia on tosi kiva lukea!

    • Porraskonetta käytän lähinnä ainoastaan kisaprepillä muutamana aamuna viikossa omana treeninään. Vaihtoehtoina toki olisi esim. hölkkälenkit, crossari, soutulaite tai juoksumatto, mutta tykkään vaan porraskoneesta niin paljon, että melkein joka kerta päädyn jyystämään aamuisin sillä. Alle huitaisen FASTin BCAA:ta (aminohappoja) ja aamupalan syön heti treenin perään. :)

      Ja kiitos sulle kivasta palautteesta, ja huippua kuulla, että blogin sisältö nappaa, jeij! :)

  2. Hurjasti tsemppiä! Täällä ainakin uskotaan suhun ja seurataan innolla, mihin asti rahkeet riittää. En pidä top-5-sijoitusta mahdottomana sun kohdalla ;). Sulla on muutenkin ihana asenne ja oot huikea motivaattori ulkoisesti ja ennen kaikkea sisäisesti.

    • Itse kyllä uskon, että top femmasta jäädään, kun ei lajinomaista ammatitason huipun fysiikkaa ihan näillä alla olevilla vuosilla ole pystytty ihan saamaan aikaiseksi. :) Mutta kiitos sulle ihanasta kommentista! :) <3

  3. Voi että oot mahtis likka! Kirjoitustyyli ja oma asenteesi antaa energiaa ja potkua omaakin päivään. Tsemppiä koitokseen!

    • Voi vitsit, kiitos ihanasta palautteesta! Ihan mahtava kuulla, että teksti osuu ja uppoaa ja jutuista irtoaa virtaa sinne! Jee! :)

  4. Tiedätkö, vetääkö muutkin kilpailijat tuolla olympiassa saman vaparin, kuin millä ovat voittaneet aiemman kisan? Vai tekeekö jotkut olympiaan uuden vaparin? Vai meneekö miten sattuu eri kisaajilla

    • Suurin osa vetää koko kauden samalla vaparilla, sillä sen luominen, rakentaminen, treenaaminen ja hiominen viimeisen päälle on aika pitkä ja aikaa sekä energiaa vievä prosessi. Osa toki sattaa vaihtaa vaparia tiiviimminkin, mutta loppupeleissä melko harva. :)

  5. Moikka!

    Mietin, että voisitkohan joskus tehdä postausta siitä kuinka saada lisää räjähtävyyttä ja ponnistusvoimaa jalkoihin, kun tuossa vapaaohjelmassa sitäkin kuitenkin tarvitaan aika paljon. Postauksesta voisi olla myös hyötyä esimerkiksi cheerleadingin, voimistelun tai yleisurheilun harrastajille. Sekä tietty ihan kenelle tahansa joka haluaa kyseistä ominaisuutta kehittää! :D

    Blogisi on aivan huippua luettavaa! Postaukset ovat täyttä asiaa ja kirjoitettu mahtavasti pieni pilke silmäkulmassa ;) Olet loistava esimerkki siitä kuinka urheilussa menestyy lajirakkauden ja rennon elämänasenteen, mutta silti määrätietoisen tekemisen kautta. Toivon sulle kaikkea hyvää!!

    • Heips! Tuossa itseasiassa olisi ihan hyvää postausideaa! Toki loikkatreenejä tms. olen jakanut täällä käytännön puolelta, mutta toki tästä voisi kirjoittaa joskus hieman laajemmasta näkökulmasta. :)

      Ja kiitos sulle aivan mahtavasta palautteesta! <3 Tulipas hyvä fiilis, jeij! :)

  6. Moikka, voisitko vaikka kisaprepin jälkeen koittaa elää päivän tai kenties vaikka viikon vegaanina ja jakaa kokemuksia ja tuntemuksia sekä tietysti ruokia mitä olet syönyt ?? Itse olen ihan hiljattain lisännyt valtavasti kasvisruokien osuutta ruokavaliossani ( vaikka en vegaani enkä edes ainakaan vielä kasvissyöjä) ja olisi hienoa kuulla ihan kilpaurheilijan mietteitä asiasta!

    • Moikka! Tää kuulostais aika hauskalta haasteelta, ja katsotaan jos joskus innostuisin testaamaan tätä, heh! Itse en kyllä ole kovinkaan kasvis- tai vegaaniruokavaliohin perehtynyt, että saattaisi olla vähän turhan rajoittunutta mun mussuttelu, hah!

  7. Moi! Tuli mieleen postausta lukiessa että mitä lisäravinteita käytät prepin aikana? Meneekö esim. Intrakin kokonaan pannaan? :)

    • Moikka! Lisäravinteet juuri ehkä nousevat juuri prepillä olennaisempaan asemaan, eli Intra ei kyllä jää multa tosiaankaan pannaan ja treenijuomasta löytyy edelleenkin Vitargoa (hiilarijauhetta) :)

  8. Mitä jos oikekasti voittaisit olisitko yllättynyt tai pettynyt(koska et sitä tavoittele)eikö olisi huikeaa!? Hopeakaan ei olisi häpeä. teet parhaasi se riittää. onnea.

    • En tosiaan sitä voittoa edes ajattele ja hopeatkin kyllä jäävät tuon tason kinkereissä ihan suosiolla tällä keltanokalla pois laskuista :D

  9. Onnea tuleviin kisoihin! Oot mahtimimmi!👊

    Mitä mieltä oot, jos haluaa parantaa punnerrusta niin kannattaako tehdä sitä kerran vai esim. 2 krt viikossa kun on kaks yläkropan treeniä viikossa?

    • Kiiitos!!! <3 Jos fokus on selkeästi sulla punnerustavoitteessa, niin suosittelen lämpimästi kyllä treenailemaan sitä parikin kertaa viikossa! :)

  10. Höps, me ollaan poikaystävän kans kovii lyömään vetoa, yleensä kotitöistä, koiran viemistä, kotihieronnasta tms. Vedettiin vetoa mun puolesta että sä pääset top5 sijalle olympiassa. :D Tseppiä, luotan suhun mut oon valmistautunut siihen hierontaan :D

    • Hahahah! Toivon kyllä (myös itseni kannalta) kovasti, että saisit hieronnan, mutta veikkaan silti (vaikka itseeni uskonkin), että voi jäädä hieronta saamatta. :D Toivotaan, että oon väärässä, hahaha :D

  11. Kirjoitat kyllä hyvin sopivalla ripauksella huumoria mutta kuitenkin asiaa!
    Tsemppiä jättipättipaljon kisoihin ♥

    • Jeij ihan huippua kuulla, että nämä höpinät uppoavat! Ja kiiitos! :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 58
Tykkää jutusta