Kinttuja muokkaava räjähtävä loikkatreeni

loikkatreeni-6

Loikkatreenit eivät ole pelkästään lämpimien kesäpäivien juttu, vaan kinttuja voi ihan yhtä hyvin laittaa liikkeelle myös sisätiloissa. Tämän kertaisen loikkatreenin voit tehdä esimerkiksi salilla, salien ryhmäliikuntatiloissa tai vaikka ihan kotona olohuoneessa.

Loikkatreenien tuomat hyödyt ovat melko huikeat. Ne muokkaavat tehokkaasti jalkoja ja pakaroita, lisäävät hapenottokykyä sekä alaraajojen räjähtävyyttä ja toimivat tehokkaana lisäbuustina myös rasvanpolttoa tavoitellessa. Rasva nimittäin tirisee vielä tuntikausia loikkimisen jälkeen, vaikka itse treenissä ei kovin pitkää aikaa vierähdäkään!

Muokkaava loikkatreeni (kolme kierrosta):

(lämmittely 5-10 min)

  1. Kyykkyhypyt x 10
  2. Napsautushypyt x 10
  3. Luisteluhypyt x 8 per jalka
  4. Kirppuhypyt x 8 per jalka
  5. Askelkyykkyhypyt x 8 per jalka

Pidä jokaisen liikkeen välissä 15-30 sekunnin tauko. Kierroksen päätteeksi anna hengityksen tasaantua, ja vedä koko setti läpi vielä kahdesti. Mikäli setti tuntui liian iisiltä, niin vedä päälle vielä yksi tai pari jokerikierrosta tai riipaise kierroksen liikkeet kerralla putkeen, niin johan alkaa tuntumaan!

Vink vink! Napsautushypyissä pyri ottamaan niin paljon korkeutta kuin saat, eli älä pelkästään keskity napsauttamaan jalkoja yhteen. Kirppuhypyt voi puolestaan tehdä kahdella eri tavalla, jotka näkyvät videolla. Kevyempi versio on vain ponnistaa suoraan ylöspäin, mutta haastetta halajaville ponnistavan jalan kantapään voi potkaista ilmassa pakaraan. Jos innostut kotijumpalle, niin rullaahan matto pois alta, ettei hypyissä lähde luistamaan alta!

Tsekkaa myös aiemmin jakamani tehokas loikkatreeni, jossa vaihtelun vuoksi tarjolla vähän erilaisia pomppuja kintuille. Hapokkaita loikkahetkiä!

loikkatreeni-5

Hikisiä ja räjähtäviä loikkahetkiä! ;)

Edellinen juttuni: 9 vuotta yhdessä

Video: Kauneus & Terveys

Piia Pajunen

4 vastausta artikkeliin “Kinttuja muokkaava räjähtävä loikkatreeni”

  1. Huonokuntoiselle tuota settiä riitti 2 kiekkaa.. Teen parhaillani kuolemaa täällä…… :D
    Mutta silti, tykkäsin reenistä!

    • Hahaha! :D Tuo voi kyllä ottaa koville, jos vastaavan tyyppistä treeniä ei ole hetkeen (tai koskaan) tehnyt, ja itsellenikin tuo kolme kierrosta on ihan riittävä :D Mutta huippua kuulla, että uskaltauduit testailemaan ja vielä tykkäsit!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 2
Tykkää jutusta