TREENI- JA RAVINTOFILOSOFIANI KULMAKIVET

Monesti viikossa salilla treenaamalla olen saanut tuloksia? Mitä ajattelen ruuasta? Kuinka paljon ulkonäkö voi määrätä treenissä? Edellinen videoni sai oikein passelin vastaanoton, ja lisää videomatskua kinuttiin, joten tässä sitä nyt sitten on että lävähtää! Vapun vuoksi ylimitoitetun viikonlopun kunniaksi siis videota pyörimään ja tästä reilun seitsemän minuutin mestariteoksesta nautiskelemaan! Valot, kamera, käy!

Jos missasit ensimmäisen viiden minuutin YouTube-spektaakkelini hieman keveämmällä näkökulmalla, niin käy heti pistämässä tämä pätkä pyörimään TÄÄLTÄ! Ja pistähän meikäläisen YouTube-kanava seurantaan TÄSTÄ, sillä sinne pamahtaa jatkossa varmasti entistä osuvampia ja viihteellisempiä paketteja, ja kamera pistetään rullaamaan tulevalla Pohjois-Amerikan kisaturneella myös tiiviiseen tahtiin! ;)

Mahtavaa viikonloppua! Jau!

Vilkaise myös: Voiko olla fit, vaikka kropassa olisikin läskiä?

Edellinen juttuni: Voiko lisäravinne olla aitoa? + ARVONTA

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Facebook // Instagram // YouTube
Snapchat: piiapajunen

Piia Pajunen

16 vastausta artikkeliin “TREENI- JA RAVINTOFILOSOFIANI KULMAKIVET”

  1. Oot kyllä älyttömän aito ja fiksu ihminen. Sun treenaamista ja tekemistä on ilo seurata, kun vedät pilke silmäkulmassa ja järki päässä. Iiiiso tsemppipeukku jenkkiturneelle. Vedä täysii!

    • Voi vitsi kiitos ihanasta kommentista! Tulipas hyvä fiilis! :) Ja meitsi tykittää turneella, se on varma! ;D

  2. Tää video tuli kyllä niin oikeeseen aikaan ulos! Mulla on meinaa pieni kriisi painon ja nopeasti muuttuvan ulkonäön kanssa. Mulla oli tasan viikko sitten brasilian jujitsu skabat, joihin treenasin 3kk ja ekaa kertaa vedin myös kisadieetin, koska halusin haastaa itseäni kisaamalla pienemmässä painoluokassa. Aikaa painon pudottamiselle oli 11 viikkoa ja kiloja piti lähteä vähän reilu kymmenen.

    Tiukillehan se meni. Kisa aamuna jouduin vielä saunomaan kilon verran nesteitä pois ja dieetin vika viikko oli kaikkea muuta kuin terveellinen. Mistä päästäänkin tähän: keho on ottanut painoa viikossa takasin melkein 10 kg, koska päätin, että haluan vappuun asti syödä vapaasti mitä huvittaa ja se oli tietoinen valinta. Nyt parina viime päivinä olen miettinyt, että olikohan sittenkään niin fiksua, koska kroppa on tästä kaikesta syömisestä ja sitä ennen ”syömättä olemisesta” todella sekaisin. Eikä tietenkään normi ruuasta, vaan niistä herkuista, joita olen nyt lähes joka päivä syönyt ähkyyn asti.
    Järjellä kun ajattelen, niin tiedän että kyse on lähes pelkästään nesteistä, koska kehoon ei mitenkään kerry viikossa 10 kg ihraa. Mutta peilissä ja vaa’alla se kaikki näyttää juurikin siltä itseltään. Ja se ahdistaa niin pirusti :D

    Mutta kiitos sun videon, sain taas vähän lisää järkeä ja ymmärrystä päähän, että kropan täytyy antaa palautua rauhassa tuollaisesta suorituksesta. Ja mikään ei tapahdu heti. Paitsi nesteiden kerääntyminen… :D Vapun jälkeen palataan ruotuun ja pidetään suunnitelmasta kiinni niin saadaan kehon tila normalisoitumaan!

    Ps. Oon seurannut sun blogia ehkä vasta puolisen vuotta, ig:ssä jo pidempään, mutten kuitenkaan sillä tavalla seurannut kuin nyt. Olet ainut bloggari kenen snäpin mystoren katsomista odotan innolla tai ylipäätään vaivaudun katsomaan. Mietinkin tässä, että miksi en ole aikasemmin sun touhujasi seuraillut. :D Super hyviä postauksia jaksat laittaa ihailtavan usein blogiisi ja muutenkin vaikutat mahti tyypiltä! :)
    Hirveesti tsemppiä kisoihin!

    • Ei vitsit tuo 11 viikkoa ja 10kg on kyllä ollut aika hurja riipaisu, ja varmasti osa on ollut rasvaa ja osa kyllä sitä nestettäkin, ja niinhän se monesti itsepuolustuslajien ”dieeteissä” onkin. :) Varmasti sulla olo tasoittuu, kun palaat taas normaaliin ruokailuun, ja se painonnousu tuollaisen riipaisun jälkeen on jossain määrin varmaan ihan väistämätöntäkin olisi sitten mättänyt menemään tai palannut muuten normaaliin ruokailuun.

      Ja jos on tosiaan tullut herkuteltua, niin sitten on, ja ei sitä kannata jäädä märehtimään. :D On sitä itsekin testattu vuosien varrella kaikennäköiset kisojen jälkeiset ”palautumistavat” tiukemmista linjoista täysinäiseen sikamättöön, ja jokaisesta olen ollut tyytyväinen ja varsin ylpeä :D Kaikkea saa luvan kanssa kokeilla, ja jos huomaa, etteihän se ihan toiminutkaan, niin ainakin siitä voi ottaa oppia seuraavaa kertaa varten, joten win-win! ;)

    • Jes! Huippua, että videot nappaa, koska niitä tulee varmasti jatkossa lisääkin! :) Ja kiitos ihanasta kommentista, pus!

  3. Kiitos mahtavasta blogista, sun kirjoitukset on todella hyviä! Mulla olis kysymys, johon toivoisin sun vastaavan. Olen treenannut salilla 5 kertaa viikossa ja saanut tuloksiakin, mutta lähiaikoina olen vasta avannut silmäni todellisuudelle, että olen myös laihtunut aivan liikaa. Arkeni on kiireistä ja stressitasoni on korkealla koko ajan. Nukun ja lepään liian vähän. Pidin kaksi viikkoa taukoa salista, ja nyt olen palannut hiljalleen treenien pariin. Olen muuttanut treenejäni lyhyemmiksi ja vähentänyt aerobista. Ongelmana on jalkojen treenaus, haluaisin lisää lihasta ja olen treenannut ennen kaksi kertaa viikossa jalat. Jalkani ovat nykyisin jatkuvasti väsyneet ja huomaan laihtuneeni juuri jaloista. Pitäisikö minun treenata silti jalat kaksi kertaa viikossa vai kertooko oireet, että ne eivät saa riittävästi lepoa? Mietin vain, saako lihasta kasvatettua yhdellä treenillä viikossa? Tuntuu, että olen tällä hetkellä ihan hukassa, enkä tiedä miten jatkaa treenaamista, sillä haluan todellakin saada lisää massaa. Kiitos todella paljon, mikäli jaksat vastata!!

    • Moikka! Voithan sä juuri kontrastin vuoksi testata, että jos treenaisit ne jalat kerran viikossa, tai vaihtoehtoisesti jakaisit jalkatreenin kahteen treeniin niin, että jalkasessiot olisivat lyhyempiä. Eli se mitä tekisitkin yhdessä jalkatreenissä, olisikin jaettuna kahteen treeniin. Näin kasvuärsykettä tulisi tiheämmin, mutta kerralla ei tapettaisi kinttuja niin pahasti, etteivät ne palautuisi ennen seuraavaa treeniä. Aina siis lihasryhmää ei tarvitse eikä kannatakaan tuhota kokonaan yhdessä treenissä, jos niitä treenataan tiheämpään tahtiin. Näiden jalkatreenien yhteyteen voi myös yhdistellä sitten muita lihasryhmiä lyhyempänä sessiona, jos menisi liian ”nopeaksi” huitaisuksi. :)

  4. Kyllä näitä kelpaa katsella lisää vaan. Loistava motivaatiopuhe aidolla asenteella. tätä aion katsoa kun itsetunto on maassa tai treeni alkaa mennä överiksi. pisti miettimään; on tavoite mutta MITEN sen toteuttaa on harvoin ajateltuna. ruutuvihko esiin siis. mitä mieltä olet muuten kaloreiden laskemisesta jos haluaa painoo nostaa? Jälleen vähensit painon nousu pelkoani kiitos

    • Mahtava juttu, ja kiitos kivasta palautteesta! Lisää on tulossa, ja seuraavaa videota tuleekin sitten itse tositoimista, eli ei aina meikäläisen naamavärkkiä höpöttelemässä ;)

      Sehän näissä homissa ratkaiseekin, että MITEN asiat tekee, eli nyt vain miettimään ja pohtimaan selkeää toteutusta. Kun on suunnitelma, jota noudattaa, niin A) jos se toimii, tiedät mikä siihen johti ja osaat hyödyntää sitä jatkossakin tai B) jos se ei toimi, niin sinulla on selkeä pohja, jota lähteä analysoimaan ja muokkaamaan mahdollisesti toimivampaan suuntaan. :)

      Kaloreiden laskeminen voi olla hyvä apukeino varmistaa, että ravintoa tulee oikeasti riittävästi, mutta sekään ei välttämättä sovi kaikille taas henkisellä puolella, ja laskeminen voi muuttua ahdistavaksi. Kannattaa siis itselle miettiä, mikä sopii juuri sulle parhaiten :)

  5. Video oli tosi hyvä ja täyttä asiaa. Kiitos, että ehdit ja jaksoit tehdä sen.
    Käyn ryhmätunneilla ma-pe, viikonloput huilaan. Käyn mm. ABT, pilates, BALL, bodycombat ja bodypump tunneilla. Kuntosalipuolelle tekisi myös mieli, mutta aika ei riitä. En oikein tiedä mitä jättäisin ryhmätunneista pois tai tekisikö esim. pilates tunnin jälkeen muutamia laitteita.
    Lihaksia haluaisin lisää. Bodypump tunneilla yritän lisätä painoja. Proteiinia eka pussi menossa (My protein, impact whey protein). Hyvää viikonloppua!

    • Kiitos Sirpa! Jos oikeasti nautit tuosta omasta treenistäsi, niin eihän siinä ole mitään vikaa. Jos kuitenkin lihaskasvatus kiinnostaa, niin suosittelen panostamaan salitreeniin enemmän kuluttavien ryhmäliikuntatuntien sijaan (bodypump ei pidemmän päälle lihasmassaa kasvata). Kuitenkin mikäli lihaskasvatus olisi vain kiva lisä, ja koet, että oma treenikuviosi on viikkosi parasta antia, niin ei sitä välttämättä tarvitse lähteä muuttamaan, jos se sulle iskee. ;)

  6. Kun kerroit treenanneesi 4 kertaa viikossa, minkälainen oli sun ohjelma ja mikä jako sulla oli? Treenasitko jalat 2 kertaa viikossa ja niin edespäin? Itse kanssa huomannut että 5 kertaa viikossa kun treenaa en kyllä kerkeä palautumaan, joten mietin tässä vain mikäköhän jako olisi paras? Olen siis ihan tavoitteelinen treenaaja ja lihasmassaa yritän kasvattaa :)

    • Moikka Aino! Tästä tulossa ihan pikapikaa omaa postausta, koska tästä mun treenijaosta on kyselty ja paljon. :) Sen voin jo sanoa, että treenaan jalkoja aina vain kerran viikkoon (pakaraa saatan iskeä jaksottain toisenkin kerran lyhyenä täsmäiskuna), koska tuo alakerta on kisafysiikkani tasapainoa hieman lihasmassaltaan edellä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 45
Tykkää jutusta