Arki, tuo juhlista parhain

Tässä vaihteeksi laskeskelin Berliinin reissulta palaillessani, että tänä kesänä olen kerennyt viettää huimat 12 yötä kotosalla. Kesän ensimmäinen puolikas on siis mennyt kaasu pohjassa ja melkoisella vauhdilla, mutta mikäs siinä, kun tuota mielekästä tekemistä on piisannut vähän joka puolella Suomea ja ihan tuota Eurooppaakin. Nyt on kuitenkin aika jepulis fiilis, sillä kalenteri ei näytä ainakaan pariin viikkoon juuri minkäänlaista ohjelmaa, joten ajattelin pyöräytellä vähän asioita täältä kotoa käsin vauhtiin ja keskittyä erittäin osuviin täsmäiskuihin sekä punttiksen että voimistelusalin puolella. Kummelin kavereita lainaten: kyllä lähtee!

Berliinistä saavuttiin tosiaan Suomenmaan kamaralle jo maanantai-iltana, mutta reissu jatkui vielä yhden vuorokauden verran isolla kirkolla, ja Pro Elite Teamin reissuseura vaihtui Pro Elite Teamin majoituspalveluun tällä kertaa Suvin ja Jaanin Jätkäsaaren residenssissä. Kuvattiin tiistaina päivällä muutama hassu videoklippi Kauneus- ja Terveyslehden nettisettejä varten, ja tiistaina kolmen jälkeen kotiovesta sisään päästyäni teki mieli lähinnä huokaista syvään. Purin ensitöikseni tehovaihteella matkalaukut sekä vetäisin kunnon syväpuhdistuksen suihkun puolella heittäen hyvästit iholle ja hiuksiin kertyneelle lismaiselle reissushaiballe. Iltapäivän neljästä eteenpäin makasin suihkun raikkaana sohvalla yöpuku päällä ja kasvonaamio naamataulua kuorruttaen. Päälle vielä sopiva annos Netflixiä ja päivän kolmas kattilallinen kaurapuuroa (can’t get enough), ja hommaa pystyi kuvailemaan vain yhdellä ainoalla sanalla: täydellistä.

wfc-tampella-2

wfc-tampella

Keskiviikkona sainkin järkyttäviä endorfiinikiksejä vetäistessäni illasta melko jäätävän treenin pitkästä aikaa naapurisalilla Tampellan Wolfilla. Alkuun tehty nopeusvoimasessio oli jo itsessään melko voitokas, ja sain itsekin olla melko äimänä, miten räjähtävästi tyttö kimposi irti lattiatasosta. Viikon reissulepo rajumpaa hermotusta vaativille suoritteille teki siis todellakin terää. Perään syövytin ehkä alleni hävyttömän hikiputouksen saattelemana pari selkälaitetta ja soutelin menemään tangolla ennätyspainoja liikutellen. Päätin iltani vielä katselemalla Netflixistä ”Fittest on Earth”-crossfitdokumenttileffan ja huoltamalla huiman puolentoista tunnin ajan kehoani rullan ja pallon avulla. Silkkaa mahtavuutta!

Ihana taas palata takaisin omaan arkeen, sillä se vasta on sitä elämää!

xoxo,
Piia

Edellinen juttuni: Reissu purkissa

Snapchat: piiapajunen
Instagram: piiapajunen
Facebook: täältä

Piia Pajunen

7 vastausta artikkeliin “Arki, tuo juhlista parhain”

    • No kohta kun muutat naapuriin, ni et pääse musta koskaan eroon! Hähää!

  1. Sama tapa mullakin; putkirulla+telkkari yhdistelmä ja aika rientää mukavasti. Pidätkö muuten lepoviikkoja jos kuinka usein ja miten ne toteutat? Itse mietin olisiko nyt 7viikon jälkeen(treenaan 5xsalilla toistot 8-15)kun ei kehitystä oikein tunnu painoissa tapahtuvan?

    • Telkkari on hyvä hämäys kehonhuollon oheen, niin kipu unohtuu ja aika rientää!

      En erikseen suunnittele kalenteriin lepoviikkoja, vaan toteutan kevennyksiä sen mukaan miltä kropassa tuntuu, tai jos muu elämä tarjoaa eteen tilanteen, jossa treenaaminen menisi vaikeaksi/juosten kustuksi, niin ajoitan pieniä keventelyitä sillon siihen. :)

      Jos tuntuu, että treeni on junnannut paikallaan jo pidempään, niin tuskin lepoviikosta ainakaan haittaa olisi. Tällöinhän voisi tehdä pelkkää kehonhuoltoa, jos hinku treenille on silti kova. Treenipainojen junnaamiseen voisi lepoviikon jälkeen kokeilla myös voimajaksoa, eli keskittyisi hetken aikaa pidempien sarjojen sijaan esimerkiksi 5-8 toiston sarjoihin ja normaalia isompiin painoihin.

  2. Haluaisin kysästä sellasta, et mitä mieltä olet victoria’s secret -mallien vartaloista ja millaisella ruokavaliolla ja treenillä sellaisen saisi? :)

    • Kauniita vartaloitahan ne ovat! :) Vaikea on kuitenkaan sanoa yleisohjetta VS-mallien fysiikan tavoitteluun, ja lisäksi osittain heidän kohdallaan on kyse myös genetiikasta sekä uskoisin myös kuvankäsittelyn olevan ainakin joissain tapauksissa harmillinen totuus. Kehon muokkaaminen on yksilöllistä, ja jokaisella on oma lähtökohtansa ruumiinrakenteensa, kehonkoostumuksensa, kuntotasonsa, aineenvaihduntansa ja kokonaiselämäntilanteensa puolesta, joten vaikea on tähän yleisohjetta heittää ilman tietämystä (ilmeisesti) sinun nykytilanteestasi.

      Terveellisillä elämäntavoilla, laadukkaalla ravinnolla, asenteella ja monipuolisella liikkumisella uskon kuitenkin olevan iso merkitys lopputulemaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta