TEIPPIPIDENNYKSET AKTIIVITREENAJALLA – TOIMIIKO?

*Sisältää mainoslinkkejä

Reykjavikin lentokentältä terve! Täällä odotellaan jatkolentoa Torontoon, ja vajaa kuusi tuntia enää pakaran puuduttamista koneen penkissä jäljellä, jeij! Tällä kertaa lentoa vaihtaessa ei onneksi tarvinnut viipottaa tukka putkella kuten viime kerralla, ja tämähän passaa. Tukasta puheenollen, mennäänpä itse päivän agendaan.

Monista erinomaisista geeneistäni saan kiittää äiskää ja iskää, mutta ilmeisesti olin ensimmäisenä vatsalihasjonossa, kun paksuja ja helppohoitoisia hiusgeenejä jaeltiin täysin toisaalla. Noh, kaikkea ei tosiaankaan voi saada. Joskus olen täälläkin jauhanut, että en ole ikinä omistanut minkäänlaista negatiivista asennetta omaan kehooni, mutta murheenkryynit ja jopa ihkaoikeat kyyneleet on vuodatettu (ainakin teinivuosina) hiusten kohdalla.

Pelkästään säälittävän ohuet ja hennot hiukset eivät itsessään olleet se ongelma, vaan kun siihen samaan syssyyn heitettiin skandinaavinen pörröafro, jota ei voisi edes kiharaksi luonnehtia mielivaltaisuudensa vuoksi, niin soppa oli valmis. Hiukset ovat siis aikoinaan olleet se oma akilleen kantapääni mielenrauhani ja ulkonäköfiksaatioiden osalta. Aikuisiällä homma alkoi helpottua, kun kun yksinkertaisesti aloin hiljalleen hyväksyä asian ja tämän oman yksilöllisen ulkonäkötekijäni, vaikka suoritusrauta lauloikin aika tiuhaan. Viimeinen niittini tähän asian loppuunkäsittelyyn oli ongelman ymmärtävän kampaajan löytäminen ja omaksi yllätyksekseni teippipidennykset.

Teippipidennykset sain osittain mäihällä ensimmäistä kertaa päähäni neljä vuotta sitten Umpun koekaniina Primen omia collection-kuvauksia varten, ja tämän jälkeen en ole niitä ilman elänyt. Paljon olen kuullut kauhutarinoita, kuinka pidennykset repivät pysyvästi kaljuja kohtia päänahkaan ja vaurioittavat fataalisti omaa hiusta. Pyh pah. Tähän en voi todellakaan samaistua. Jos laittaja osaa hommansa, ja tuotteet on valittu hiuslaadulle oikein, niin homman pitäisi kyllä toimia.

Miten teippipidennykset soveltuvat aktiivitreenajalle?

Noh, aivan törkeän hyvin! Lisäksi olen huomannut, että mitä enemmän päässä on hiusmassaa, sitä hitaammin se näkyvästi likaantuu, ja sehän passaa vallan mainiosti. Pesuväliä on siis huoletta saanut venyttää, kun letti näyttää useamman päivän jälkeen edelleen viimeistellyltä. Pari leukaa on monesti tiputettu kanveesiin, kun olen maininnut, että sillä hetkellä auki hulmuavat hiukset on pesty viimeksi viikko sitten ja on kuivashampoolla fiksattu nopeasti lähtiessä.

Vahva ja hyväkuntoinen kiiltävä hius vain näyttää hyvälle, ja samoilla pidennyksillä vielä 9 kuukautta laittamisen jälkeen olen saanut kyselyitä, että mitä olen hiuksilleni tehnyt, kun ne näyttävät niin hyvältä. Ponnarille tuo teippipidennys taipuu erittäin hyvin, ja teipit ovat pysyneet itselläni hyvin päässä ilman irtoamisia huolimatta hikoilusta ja rajusta treenimenosta akrobatiankin parissa. Paksu ja kiiltävä ponnari on myös todella tyylikäs sporttilookissa.

Omat kokemukseni teippipidennyksistä pähkinänkuoressa:

  • Teippipidennyksiä ei tarvitse uusia joka kerta, mutta teippejä on hyvä käydä parin kuukauden välein kampaajalla nostamassa. Itse olen mennyt samalla karvalla yleensä helposti 9-12 kuukautta. Laadukas hius kestää hyvin hoidettuna pitkään.
  • Passeli huoltoväli on yleensä itselläni ollut noin 2-3 kuukautta, jolloin samalla kampaamoreissulla myös juurikasvu on pistetty ojennuksen.
  • Teippi on hellävarainen päänahalle ja omalle hiukselle, sillä teippi jakaa ”rasituksen” tasaisesti laajemmalle alueelle. Itselläni oma hius ei ole kärsinyt siten ollenkaan.
  • Teippi taipuu hyvin sekä ponnarille että auki kutreja hulmutettavaksi.
  • Harjaaminen ei ole ongelma, ja esimerkiksi Tangle Teaserilla voi huoletta harjailla ”teippienkin läpi”
  • Itselläni on käytössä IdHairin Blong-pidennykset, jotka ovat laadultaan ihan kultaa. Paksua ja kiiltävää.
  • Ylivoimainen etu tässä pidennyshiuksessa on, että se on todella helposti käsiteltävissä. Niihin hiusraudoilla käännetty kihara säilyy päiväkaudet erittäin edustavassa kunnossa ja suoristettu hius pysyy nätisti suorana. Virgin-hiusta voi myös värjätä.
  • Hius on erittäin helppohoitoista eikä takkuunnu.
Adidas-crop top: TÄÄLTÄ* // Adidas-trikoot: TÄÄLTÄ*

Tuuheaa alkanutta viikkoa joka kypärään!

Tsekkaa myös: Aktiivitreenaajan ikuiset hiusongelmat

Edellinen juttuni: Toronto Pro Supershow kutsuu – Miksi kisaan?

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Facebook // Instagram // YouTube
Snapchat: piiapajunen

Piia Pajunen

6 vastausta artikkeliin “TEIPPIPIDENNYKSET AKTIIVITREENAJALLA – TOIMIIKO?”

  1. Sori ei nyt liity tähän aiheeseen, mutta voisitko tehdä postausta siitä, miten näin kesällä lämpötilojen noustessa säilytät treenitehot? Olisiko BCAA-juomien nauttimisesta ennen treeniä tai sen aikana jotakin hyötyä tähän? Miten muuten voisi saada buustia treenaamiseen, kun hiki puskee päälle jo ennen alkulämmittelyjä? :D

    • Hei ihan sikahyvä postausidea! Pistetäänpä muuten piahkoin toteutukseen kerran ajankohtakin alkaa olemaan otollinen! BCAA- ja EAA-aminohapoilla ja siihen sekoitetulla hiilarilisällä pääsee kyllä pitkälle, jos tukevia tuotteita haluaa. :)

  2. Itselläni on ollut nyt vuoden verran samasta syystä: oma hiuslaatu on säälittävän ohut ja lasimainen. Olen ollut todella tyytyväinen ja treeneissä pitkä tukka ei ole ollut koskaan tiellä. Itsekin olen huomannut, ettei hiuksia tarvitse pestä niin usein – pidennykset ovat hyvännäköiset vähän likaisempinakin, sen kun pöyhii kuivashampoota sekaan.

    Ihanaa kisareissua ja menestystä matkaan!

    • Kohtalotoveri! Ja hiukset tosiaan säilyvät selkeästi edustavampina pidempään pidennysten kanssa, ja pesuväliä on saanut venyttää huolella :) Noissa pidennyksissä pysyy myös kiharat ihan tuhottoman hyvin päiväkausien ajan!

      Ja kiitos tsempeistä! :)

  3. Moikka! Tämä ei nyt liity ihan postauksen aiheeseen, mutta kysynpähän kuitenkin. Nimittäin meillä löytyy pakasteesta isot kasat marjapakasteita, joihin on ennen pakastusta lisätty melko runsaasti sokeria. Voiko noita syödä ihan hyvällä omatunnolla vai kannattaisiko suosiolla kiertää kaukaa?

    Olen myös lukenut jostain, että sokeri hidastaisi rasvan polttoa. Mahtaakohan tämä olla totta? Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)

    • Jos marjat pakastimessa houkuttevat, ja niitä kohtuullisina annoksina popsii niin mikä ettei. Jos sinulla on supertarkka ja ennalta määritelty ruokavalio, niin tällöin toki ne eivät tähän tuskin silloin sovellu. En osaa ottaa kantaa sen enempää sokerin vaikutuksesta rasvanpolttoon suoraan, mutta toki valkoisesta sokerista saa yllättävän helposti popsittua itselleen aika paljon runsaampaa energiansaantia päivän aikana. :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 21
Tykkää jutusta