SIMPPELI MUTTA TIUKKA JALKATREENI

*Sisältää mainoslinkkejä

Hakusessa tiukka jalkatreeni ilman suurempia kikkailuja? Testaapa kuule tämä! Snapchatin (piiapajunen) puolella lupailin jo tänään jalkatreenipostausta pihalle, ja tässä sitä nyt piisaa! Paukuteltiin Miltsin kanssa päivällä hyvä perussetti ilman suurempia kikkailuita ja erikoistekniikoita, mitä nyt loppuun vähän pumppailtiin tehoiskuna pakaraa supersarjan merkeissä.

Pidettiin huolella sopivat sarjapalautukset, että saatiin raskaista perusliikkeistä oikeasti tehot irti. Treeni siis ei ollut mitään kevyttä pumppailua, vaan pääosin kovia suoria sarjoja toistomäärän vaihdellessa siellä 8-12 välimaastossa. Enemmän ei ole aina enemmän, eikä kehittymiseen tarvita välttämättä monimutkaisia kikkakolmosia.

SIMPPELI JA TIUKKA JALKATREENI:

1. REIDEN KOUKISTUS MAATEN x 3 sarjaa

tiukka jalkatreeni

2. LEVEÄ JALKAPRÄSSI x 5 sarjaa

tiukka jalkatreeni

3. HACK-KYYKKY x 3 sarjaa

tiukka jalkatreeni

4. REIDEN OJENNUS x 3 sarjaa

tiukka jalkatreeni

5. REIDEN LOITONNUS ETEEN NOJATEN + REIDEN LOITONNUS VÄÄRINPÄIN x 3 sarjaa

tiukka jalkatreeni

tiukka jalkatreeni

tiukka jalkatreeni

VINK VINK! Lopun bootyblasteria reidenloitonnuskoneessa ei tarvitse tehdä pikkupainoilla jyystäen. Pakara on sen verran iso ja vahva lihasrykelmä, että sitä saa huoletta rasittaa raskailla painoilla ja pistää persposket kunnolla töihin. Jos tekniikka tuntuu olevan hanskassa, niin sujautahan rohkeasti lisää painoa masiinaan, ja voit yllättyä.

Treenikaverissa on se hyvä puoli, että uskaltaa laittaa vähän tuhdimpaakin kiekkoa kelkan kyytiin, kun joku on turvaamassa selustaa, jos pirkosta loppuu puhti loppuu aivan kesken. Toinen erittäin pätevä hyöty treenikaverista on se, että alkaahan se v*tuttamaan, jos toinen puristelee isommilla painoilla menemään tai samoilla raudoilla useampia toistoja. Tulipa siis tässäkin treenissä pisteltyä prässissä pää punaisena pihisten oman ennätykset uuteen uskoon. Millalle siis rakkaita terveisiä! :D

tehokas-jalkatreeni-9

tiukka jalkatreeni
Treenipaita: täältä* (päivitetty malli) // Nike Pro-trikoot: täältä* // Kengät: täältä*

Tällä treenillä saatiin tehokkaasti lauantai liikkeelle ja kinttuihin annettua asianmukaista ärsykettä. Nyt loppuillaksi suunnataankin porukalla Nokialle viettämään Pro Elite Teamin pikkujouluja. Anabolia on tämän jalkajumpan jälkeen taattu, kun tarjolla on ruokaa enemmän kuin laki sallii. Seurakin on kohtalaisen mukiinmenevää, ja menon uskaltaisin äityvän melkoisen hurjaksi! Tsaijajajai!

Huikeaa viikonloppua joka iikalle! Pus! ♥

Edellinen juttuni: Vastauksia kysymyksiin videolla!

Piia Pajunen

6 vastausta artikkeliin “SIMPPELI MUTTA TIUKKA JALKATREENI”

  1. Kiitos tästä postauksesta! Vaikka omat jalkatreenit ovat tarkkaan jonkun muun suunnittelemia, on hyvä muistaa, että välillä voi poiketa omista treeneistä, ja tehdä joskus pelkkiä hyviä perusliikkeitä. Omatkin jalkatreenit koostuvat tällä hetkellä vain muutamasta liikkeestä, mutta sitäkin raskaammasta. Toimii todella hyvin! Ja treenikaver,i se on niin korvaamatonta välillä, juuri se v*****s, kun itse ähkii, ja toinen vetää ennätyksiä, niin pakko pysyä perässä, vaikka kuinka sattuisi! Kiitos blogistasi, yksi parhaista ehdottomasti!

    • Kiitos puolestaan sulle Katariina! :) Perusliikkeillä pääsee tosiaan pitkälle, ja kaikkihan on siitä kiinni miten asiat tehdään. Jos nitkuttaa kyykkyjä vuodesta toiseen pelkällä tyhjällä tangolla lihaksikkaiden kinttujen toivossa, niin tuskin sillä paljoa tulosta saa, mutta jos fiksusti lähtee tavoittelemaan kehitystä treenipainoissa hyvällä tekniikalla, sopivilla sarjapalautuksilla ja pitkäjänteisellä duunilla, niin samasta liikkeestä samoilla toistomäärillä voidaan saada ihan eri lopputulos irti. Eikä aina tarvitse samassa treenissä jyystää menemään kaikilla salin laitteilla, ja juurikin muutamalla pätevällä liikkellä saa jo mukavan kasvuärsykkeen. ;)

      Ja treenikaveri on kyllä huippu, ja siitä tosiaan saa tarvittaessa tehokasta kirittäjää tekemiseen varsinkin, jos sattuu olemaan vähänkään kilpailuhenkistä tai kunnianhimoista sorttia! :)

  2. Hei, löysin tämän jalkatreenin vasta nyt blogistasi mutta vaikuttaa niin ihanan simppeliltä ja Tehokkaalta, että.täytyy ehdottomasti kokeilla! Omalta saliltani ei löydy Hack-laitetta, millähän tuon hack-kyykyn voisi korvata?

    • Moikka! Tämä on itseasiassa todella pätevä treenirunko ja treeni ihan sellaisenaan, tämän tyyppisellä rungolla (ilman hydersuperkikkailuja ja mammuttisarjoja) olen tässä nyt viime alkusyksystä asti paukuttanut liikkeita ja sarjoja toki varioiden. Tuon hackin voi tehdä myös esimerkiksi smithissä kyykkäämällä, ja aika samankaltaista tuntumaa saa, kun laittaa jalkoja hieman sinne smithin etupuolelle hartian levyiseen asentoon. :)

  3. Heippa!
    Osaatko sanoa mikä neuvoksi kun prässissä saan ainoastaan nivuset ihan sairaan kipeiksi. Lisäksi jos yritän mennä mahdollisimman alas niin kantapäät nousee. Liian paljon painoa? Silti pitäisi kovillakin painoilla tehdä että kehittyy.. (?) Pidätkö painon kantapäillä vai tasasesti koko jalalla? Haastava liike itselle, mutta haluaisin oppia tekemään oikealla tekniikalla.
    Ihanaa syksyä ja hurjasti tsemppiä kisoihin! 💪

    • Moikka! Vaikea sanoa ongelman tarkempaa ydintä sen tarkemmin näkemättä itse suoritusta, ja en voi muuta kuin lämpimästi suositella tsekkaamaan tekniikat asiantuntevan PT:n/valmentajan kanssa. Yksikin treenituokio tekniikkojen hiomisen parissa voi tehdä meinaan ihmeitä tuntumalle ja tuloksille! Prässissäkin on niin monta erilaista tekniikkaa riippuen esimerkiksi juuri omasta fysiikasta tai siitä, mihin liikkeen haluaa kohdistaa. :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 3
Tykkää jutusta