PARHAIMMAT FARKUT TREENATUILLE JALOILLE

*Sisältää mainoslinkkejä

Jep jep. Kaikkihan vähänkään jerkkua jaloissa omaavat tietävät tämän saman ongelman. Farkut. Aina kiristää ja puristaa jostakin, kun samaan aikaan taas toisesta kohtaa lököttää niin että hävettää. Sitten kun istahdat alas penkille, niin työmiehen hymy paistaa ja päivän väri alushousuissa on koko kansan nähtävillä. Lopulta huomaat olevasi  ahdistuskohtauksen vallassa, kun istuma-asennossa puristavat farkut lamaannuttavat verenkiertosi ja tukkivat suoliston toiminnan. :D

Oma ongelmani on nimenomaan siinä, että jos hanurini ja reiteni saan kiskottua farkkuihin sisään, niin nilkat, polvet ja vyötärö lököttävät. Yhdistä siihen vielä kääpiömittainen varteni, niin ei hyvää päivää. Jatkuvan kyselyvirran perusteella uskaltaisin väittää, etten ole ainut tämän ongelman kanssa. Tässä kahdet allekirjoittaneen erittäin päteviksi todetut farkut, jotka istuvat kinttujeni päälle erinomaisen osuvasti, kestäneet kovassa käytössä ja kaiken lisäksi ovat vielä hemmetin miellyttävät jalassa.

DR. DENIM – PLENTY

Istuu kuin synti. Väri- ja tyylivaihtoehtoja Dr. Denimeistä on vaikka kuinka, mutta itse olen todennut ”Plenty”-mallin selkeästi miellyttävimmäksi. Dr. Denimin Plentyissä on mukavan korkea ja miellyttävä vyötärö, josta kuitenkin löytyy tavallinen vetoketju sekä vyölenkit. Istuessa ei siis tarvitse nykiä eikä pelätä työmiehen hymyn vilkkumista, ja housut ovat myös edustavat croptoppien tai farkkujen sisään menevien trikoopaitojen kanssa perinteisen vyötärön vuoksi. Kuminauhavyötärön mukavuus yhdistettynä normaaliin farkkulookiin.

Itse omistan myös Dr. Denimin Lexyt, joissa kangas on selkeästi farkkumaisempi ja paksumpi, mutta onnistuu silti joustamaan ja istumaan vyötäröstä, pakarasta, nivusista sekä polvista. Tuohan on täysin makuasia, pitääkö paksummasta farkkumaisesta vai ohuemmasta napakasta materiaalista, mutta itse henkilökohtaisesti tuo kuvissa esiintyvä Plenty kolahti omaan makumaailmaani ja lujaa. Pakara ei mene lysyyn ja reidetkin tulevat nätisti esille näyttämättä muodottomilta tunkeilta.

dr-denim
Dr. Denim Plenty Dark Sapphire: TÄÄLTÄ*

77th FLEA SUPERSTRETCH

Tilasin nämä pienellä riskillä, sillä lähtökohtaisesti epäilen kaikkia ”farkkuja”. Jumantsuikka, että nämä yllättivät positiivisesti, ja kyseiset farkut ovat myös kulkeneet kintuissa viime aikoina aika tiuhaan tahtiin. Parasta näissä on aivan mieletön istuvuus, ja se, että pakara ei mene lysyyn, vaan ihan ilman erikoisempia leikkauksia istuu ainakin meikäläisen kinttuihin korostaen nimenomaan hanuria ja reiden muotoa lyttäämättä niitä. Erityinen plussa myös nilkan alueen istuvuudesta, ja näissäkin farkuissa on ominaisuutena hyvin istuva, äärimmäisen miellyttävä ja korkea vyötärö, joka on varusteltu myös vyölenkein ja perinteisellä vetoketjulla.

Näitähän löytyy myös viidessä eri värissä, eikä farkkuja ole hinnalla pilattu, eli istuu myös tiukempien kinttujen lisäksi myös tiukempaan budjettiin. Koko talvi on kulkenut mukavasti S-koossa, mutta nyt sattumoisin rajumpien kisakiristelytalkoiden kohdalla huomaan, että kohta on varmaan hankittava samaiset koossa XS aivan kuten yllämainittujen Dr Denimien kohdalla.

77th Flea Superstretch: TÄÄLTÄ* // T-paita: TÄÄLTÄ* // Tennarit: TÄÄLTÄ*

”Hyvät farkut” ovat kuitenkin vahvasti jokaisen makuasia, mutta tässä olivat omat nyt jo pidemmän aikavälin suosikkini, joita uskaltaisin suositella muillekin, koska itselläni nämä ovat jatkuvassa käytössä ja pesussa kestäneet, enkä muihin farkkuihin ole viime kesän jälkeen koskenut, jollei puhtaista kuminauhavyötäröisistä ”jegginseistä” puhuta. Hyvin istuvat farkut ovat kuitenkin jokanaisenoikeus oli pakaran, vyötärön tai reiden suhde ja koko sitten mikä tahansa.

Ja psst! Snäpissäni (piiapajunen) tulilla nyt lauantaiaamun vatsatreenini, joka on näkyvillä vielä sunnuntaiaamuun asti. Sinne siis kyyläämään, hah! ;)

Häikäisevän aurinkoista lauantaita!

Tsekkaa myös: Parhaimmat treenitrikoot IKINÄ

Edellinen juttuni: Luetuimmat ja kohutuimmat blogipostaukseni

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Blogit.fi // Facebook // Instagram
Snapchat: piiapajunen

MITEN SÄÄSTÄÄ SELVÄÄ RAHAA RUOKAMENOISSA?

*Sisältää mainoslinkkejä

Rahan menoa ei voi estää varsinkaan, kun puhe on ruuasta. Pakkohan ihmisen on syödä, ja aikuisena se on ostettava sekä kannettava kaupasta kotiin itse. Tässä muutamia päteviä vinkkejä, miten voit säästää sievoisen summan kuukausittaisessa ruokabudjetissasi. Osa voi toki olla itsestään selvyyksiä, mutta pohdi kuitenkin jokaisen osion kohdalla toteutuuko asia itselläsi. Aina meinaan tuppaa päästä lipsumaan itse kullakin. ;)

Kaupalla on väliä

Se pieni nurkan takaa löytyvä lähikauppa ei ikävä kyllä ole välttämättä se kaikkein edullisin paikka keskittää kotitaloutesi ruokaostokset, vaikka se näppärä onkin. Itse ostan suurimman osan elintarvikkeista esimerkiksi Lidlistä, joka sijaitsee onneksi itselläni näppärästi oman kuntosalini vieressä. Kauppakuitti on huomattavasti miellyttävämpää katseltavaa ”saksan siwassa”. Myös isommista marketeissa selviää huomattavasti halvemmalla saman kauppakassin kanssa pihalle.

Isommat erät ja kuuluisa kilohinta

Ostan jatkuvasti kuluvia perushyödykkeitä aina isommissa pakkauksissa, koska ne ovat yleensä selkeästi edullisempia. Ja nyt ne rillit kohti kilohintoja. Älä haksahda halpaan hintalappuun ja houkuttelevaan tarjoukseen ennen kuin olet tsekannut kilohinnan. Näissä voi olla aivan huomattavia eroja pakkauskokojen sekä valmistuttajien välillä. Myös kauppojen omat halpismerkit ovat monesti ihan sitä samaa tavaraa kuin paremmaksi brändättyjen tuotemerkkien vastaavat. Kurkkaapa joskus huvikseen pakkauksesta halpismerkkien valmistaja, ja voit yllättyä.

saasta-rahaa-ruokamenoissa

Ostoslista kokoon ja kerralla enemmän koriin

Oikeasti. Tee se ostoslista. Olen ihan käytännössä itsekin todennut, että selkeän ja suunnitellun ostoslistan kanssa sieltä kaupasta tulee kannettua kotiin niitä oikeasti tähdellisiä elintarvikkeita kaikennäköisten turhakkeiden sijaan. Tämä edesauttaa myös sitä, ettei kauppareissulta unohdu mitään olennaista. Unohdusta lähdettäessä korjaamaan nopealla kauppareissulla siitä selkeästi kalliimmasta lähikaupasta tarttuu ostoskoriin tällä reissulla sitten niitä muita turhia heräteostoksia, ja ylimääräinen rahanmeno on taattu.

Tämä sama periaate pätee myös siihen, että osta kerralla useamman päivän ruuat suunnitellusti, ja jos vain mahdollista, kokkaa niistä kotona valmiiksi isompi satsi ruokaa useammalle päivälle. Näin ei tarvitse joka päivä käydä hakemassa jotain pientä siitä tyyriimmästä lähikaupasta, josta kuitenkin tarttuu kaikkea muutakin turhaa joka kerta mukaan.

Tarjoushaukka kärppänä!

-30% ja -50% tarrat kannattaa aina hyödyntää, ja syödä sitten heti ensimmäisenä pois. Lisäksi omia viikon ruokia voi myös suunnitella sen mukaan, mitä lihaa tai muuta järkevää pääruoka-ainetta on tarjouksessa. Älä kuitenkaan haksahda ihan jokaiseen kaikkiin tarjouksiin. ”Ostin ja säästin” ei ihan taida toimia, jos et ihan oikeasti tarvitsisi alun perinkään kyseistä elintarviketta. :D

Kasvikset ja hedelmät kauden mukaan

Kasvisten hinnat tuntuvat olleen aika pilvissä viime aikoina, joten suosi aina ensisijaisesti kauden edullisimpia kasviksia ja hedelmiä. Näitä kausituotteita hyödyntämällä saat myös mukavaa vaihtelua ruokiisi. Itse suosin paljon myös pakastevihanneksia, joiden kilohinta on hurjan paljon edullisempi kuin tuoreiden (ikävä kyllä), ja näin säästyy iso summa.

saasta-rahaa-ruokamenoissa
Resepti tähän astetta fiksumpaan ja ”edulliseen” pannariin TÄÄLTÄ

Hyvää ruokaa edullisemmista aineksista

Panosta ruokiin, joihin tarvittavat raaka-aineet saa halvemmalla tai isommissa edullisemmissa pakkauksissa, sekä joiden raaka-aineet ovat monikäyttöisiä eri ruuissa. Jos kokkaat joka toinen ilta uudella erikoisreseptillä, johon aina tarvitaan hyppysellinen kallista erikoisainesosaa, josta loppu jää kuitenkin käyttämättä, niin aika kalliiksi se tulee. Hiilihydraattien lähteet ovat muutenkin yleensä melko edullisia, joten panosta hyviin ruokiin, jossa käytetään pääraaka-aineena esimerkiksi pastaa, perunaa tai riisiä.

Tsekkaa ”turhakkeiden” kulutus. Oikeasti.

Mieti ja laske kuinka paljon olet tuhlannut esimerkiksi viikon tai parin sisällä täysiin ”turhuuksiin” eli limsoihin, energiajuomiin, herätenaposteluihin, tupakkaan, noutoruokiin, lounaisiin tms. Toki nämä ovat jokaisen oman mielipiteen alla, että ovatko nämä turhakkeita vai mukavaa luksusta, mutta ainakin näiden kulutusta tarkkailemalla säästät selvää seteliä. Yksi kahden euron energiajuoma tai limupullo päivässä tekee kuukaudessa kuitenkin 60€. Hups.

saasta-rahaa-ruokamenoissa

Tee eväät ja vältä ruokakauppoja nälkäisenä

Syö ennen kuin lähdet sinne kauppaan, koska vanha virsikin kailottaa sen puoleen, että nälkäisenä teet siellä kaupassa surkeampia ratkaisuja. Jos lähdet töihin tai päiväksi viipottelemaan pois kotoa, niin tee evääsi kotona itse. Päivittäin ulkona syöty ”edullinen” lounas voi olla kivaa luksusta, mutta jos haluaa pennostensa perään vähän tarkemmin katsoa, niin itse mukaan pakatut kotitekoiset sapuskat ovat usein pidemmän päälle huomattavasti edullisempia, ja esimerkiksi herkulliset eväsleivät saavat takuulla kaverisi kateellisiksi. Testattu on. ;)

Panosta laatuun oikeissa asioissa

En itse esimerkiksi koskaan osta broileria valmiiksi suikaloituna. Esimerkiksi Lidlissä broilerin sisäfile tai rintafile on oikeasti suhteellisen edullista, ja avatessani kotoa pakkauksen suikaloin fileet kylmän viileästi keittiösaksilla kaikki kerralla, jollen iske niitä kokonaisena uuniin. Tähän suikaloimiseen menee ehkä minuutti, mutta maku ja koostumus on täysin eri luokkaa kuin valmiissa jämäpaloista muodotetuissa suikaleissa, vaikka hyvää ruokateollisuuden hyötykäyttöähän tämä jämäpalojenkin hyödyntäminen on.

Kasviksissa ostan myös mieluummin hieman ravintorikkaampia lajikkeita kuin sitä (muutenkin kallista) kurkkua ja valkoista jäävuorisalaattia, jotka ovat käytännössä vain vettä ja kuitua. Mieluummin syön vähemmän ”oikeaa tavaraa” kuin enemmän sitä pelkkää vettä ja kuitua, jolla voi toki huijata itseään runsaaksi kasvisten kuluttajaksi.

Puma-college-paita: TÄÄLTÄ*

Tottahan toki välillä saa siihen ruokaankin tuhlata, ja kyllä silläkin saa ja kuuluukin välillä pröystäillä ja nautiskella, jos vain mahdollisuus on. Pienellä tarkkaavaisuudella voi myös tähän ruualla hevosteluunkin jäädä enemmän massia käyttöön, jos osaa säästää puolestaan oikeissa asioissa. Noh, mutta löytyykös teiltä muita päteviä vinkkejä?

Häikäisevän aurinkoista viikkoa ruudun toiselle puolelle!

Tsekkaa myös: Onko ruokasi oikeasti terveellistä?

Edellinen juttuni: Keväistä inspiraatiota kotiin

♥ SEURAA MINUA ♥
Bloglovin // Blogit.fi // Facebook // Instagram
Snapchat: piiapajunen