LOPPUNEET KOSMETIIKAT – OSTANKO UUSIKSI?

*Sisältää mainoslinkkejä

Taas pari putelia on niin sanotusti finito, ja tänään on tuomiopäivän aika! Näitä postauksia on ollut hauska lukea muiltakin, koska niistä pystyy oikeasti saamaan vihiä toimivista tuotteista ja puolestaan niistä, jotka on parempi jättää kaupan hyllyyn jatkossakin. Pyrin yleensä jättämään epäilyttävät tuotteet jo valmiiksi kotiuttamatta, joten hutilyöntejä harvoin tulee tai vastaavasti pistän ne kaverille kiertoon jo ennen loppuun asti kuluttamista. Tässä kuitenkin tämän likan toalettilaukun ja meikkipussin syövereiden loppuun kulutetut kosmetiikkatuotteet lopullisten tuomioiden kera!

MOROCCAN OIL – HIUSÖLJY

Uutta hankkimaan! Kyseinen puteli kesti minulla aktiivikäytössä pattiarallaa puolitoista vuotta, ja tätä toki sipaisen pääsääntöisesti vain hiustenpesun jälkeen hiusten pituuksiin. Ei jätä öljyistä tai raskasta tunnetta hiuksiin, vaan lähinnä tekee niistä ihanan pehmeät ja hyvinvoivan tuntuiset. Ah. Tätä olen itseasiassa käyttänyt tätä jo vuodesta 2013, eikä yhteinen taipaleemme lopu vieläkään.

CIEN – PÄIVÄVOIDE

En osta. Kiva tuttavuus Lidlin kempparihyllystä, mutta ei mene jatkoon. Mitään varsinaista vikaa tuotteessa ei ole, ja itseasiassa tämä kasvovoide oli hintalaatusuhteeltaankin oikein hyvä. Pidän vain selkeästi enemmän raikkaammista ja geelimäisistä kasvovoiteista, ja ostoskoriini päätyi jälleen kerran Lumenen luottokasvovoiteeni. Jos siis edullista ja toimivaa kasvovoidetta etsit, niin tätä hintalaatusuhteeltaan hyvää tavaraa voin silti kuitenkin suositella.

WET ’N’ WILD – 1 STEP WONDER GEL NAIL COLOUR

Ostin jo uuden! Saman sarjan punainen sävy ei pysynyt lähellekään niin hyvin, mutta tämä musta pysyy ilman ainuttakaan lohkeamaa jopa ilman päällyslakkaa päiväkausia. Lisäksi suti on todella passeli ja peittävyys erinomainen. Yhdellä kerroksella saa jo peittävän tuloksen, ja kahdella ihanan viimeistellyn ja tyylikkään kiiltävän mustan. Kuivumisnopeus on myös oikein passeli, joka on myös yksi syy, miksi tätä onnistuin kuluttamaan jopa yhden kokonaisen pullon kevättalven aikana sekä varpaissa että sormien kynsissä. Kuluneelle viiden viikon reissulle raahasin vain muutaman kynsilakan mukanani, ja tämä oli yksi, joka ehdottomasti lähti mukaan, koska peittävyys, tyylikkyys, kestävyys ja kuivumisnopeus 5/5.

Wet ’n’ Wild – 1 Step Wonder Gel Nail Colour: TÄÄLTÄ*

GARNIER – PURE ACTIVE TONER

Uusi jo kotiutettu! Ensikosketuksella tähän tuotteeseen tuli kyllä luikautettua pari kirosanaa, sillä tätä sipaistessani iholle tajusin kasvoveden olevan alkoholipohjainen, jollaista minulla ei ole ennen ollut. Noh, muutaman kerran tätä kuitenkin pitkin hampain käytettyäni totesin, että tällähän muuten irtoaa ihosta kaikki meikin jämät todella vauhdilla. Oletin, että alkoholipohjainen kasvovesi kuivattaisi kasvoja, mutta olin ilmeisesti väärässä, sillä iho tuntuu tämän jälkeen todella pehmeältä ja oikeasti selkeästi puhtaammalta kuin alkoholittoman kanssa läträtessä. Tämä on myös ihan ykkönen myös tujakankin huulimeikin poistoon, ja NYXin Liquid Suedetkin irtoavat tällä alta aikayksikön. Edellisen pullon jämät lähtivät myös menneelle kisaturneelle mukaan, sillä ”kisanaamarin” jämien puhdistamisessa tämä oli oikein kovaa valuuttaa, ja arkikäytössäkin jäänyt ehdottomaan vakiokalustoon.

Garnier – Pure Active Toner: TÄÄLTÄ*

SENSE OF KARMA – BODY OIL

Jatkoon menee! Tämä oli alunperin täysi jokeri kylppärimme hyllyssä, ja ajattelin, että kaipa tuo tulee kulutettua. Jumantsuikka, että tämä kuitenkin yllätti. Ulkoisesti halvan oloinen puteli piti sisällään ihan järkyttävän laadukasta ja tehokosteuttavaa body oilia, joka levittyi erinomaisesti ja imeytyi hyvin. Jonkin verran eri body oileja testanneena tässä korostui juurikin se imeytyvyys, eli iho ei jäänyt öljyisen tuntuiseksi, eikä tarvinnut pelätä sen sotkeutumista vaatteisiin tai kotisohvaan levitykksen jälkeen.

Yleensä siis jälkifiilis monissa tujummissa kosteusvoiteissakin on se, että voisi vetäistä nakkena hyvän vatsaliu’un käytävän parketilla öljyisellä hipiällä, mutta ei tällä. :D Pelastanut tämän treeni-suihku-treeni-suihku-oravanpyörää vetävän urheilijan kuivalta iholta, ja viimeiset tipat hujahtivat juuri eilen reissun jälkeen etelän auringon haastamalle ruskettuneelle pinnalle. <3

Sense of Karma – Body Oil: TÄÄLTÄ*
Maksimekko: TÄÄLTÄ*

Löytyikö teiltä samoja kokemuksia kyseisistä tuotteista, löytyikö ristiäviä mielipiteitä tai olivatko nämä veijarit täysin uusia tuttavuuksia? Puolestaan saa toki vinkata teidän omia lyömättömiä luottotuotteita tai pahimpia pettymyksiä kemppariosastolta! ;)

Häikäisevän kaunista lauantaita, meinaan sääkin näyttäisi olevan kuin morsian! Jeij!

Kurkkaa myös: Ykköstuotteeni kasvojen korostamiseen

Edellinen juttuni: Protskukorneri – Savukalkkunatahna potuille

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Facebook // Instagram // YouTube
Snapchat: piiapajunen

3 KOVAA PAKARALLE – NÄILLÄ LISÄISKU TREENIVIIKOLLE!

*Sisältää mainoslinkkejä

Statusbootya ja hyppyripakaraa rakentamassa? No näillä kolmella muuten lähtee, ja jos maltat lukea postauksen loppuun asti, niin saatat saada myös hyvän käytännön vinkin pakarapainotuksen lisäämiseen treeniviikkosi varrelle, vaikkei jalkapäivät itsessään lisääntyisikään. Tähän tarvitaan vain yksi lähes joka salilta löytyvä ja yleisesti ottaen aivan liian aliarvostettu masiina eli reiden loitonnuslaite. Ja kyllä. Se kelpaa todellakin tositreenaajan tarpeisiin eikä se ole pelkästään omiaan naistenlehtien lukemiseen. ;)

Pienenä ajatuspohjana tämän kertaiselle postaukselle tarjottakoon, että pakaralihas aktivoituu kahdella tapaa: lantiota ojentamalla tai lonkkaa avaamalla. Tässä postauksessa pistetään hanuri pumppiin ja totaalisen tulille näistä jälkimmäisellä tavalla kolmesta eri kulmasta, ja juurikin loitontamalla saadaan aktivoitua tehokkaasti keskimmäinen ja pieni pakaralihas.

PERINTEINEN REIDEN LOITONNUS

Perinteinen reiden loitonnus on oikeasti melkoisen passeli eristävä liike muodokkaamman takaliston rakentamiseen. Keskity koko liikkeen ajan pakaralla puristamiseen. Jos tuntuman löytämisessä on haasteita, niin kokeile joko pienentää tai suurentaa painoa hetkellisesti riippuen siitä, onko tapanasi ali- vai ylilyödä treenipainoja.

Hermotuksen ja tuntuman löytämiseen voi auttaa myös fyysinen kosketusärsyke, joten näpit irti kahvoista, ja omat sormet rohkeasti hanurille toistojen ajaksi. Jos homma ei vieläkään pelaa, niin mieti liikkeen aikana tehokasta aukityöntöä polviesi avulla. Sääret ja jalkaterät eivät siis varsinaisesti tee liikettä, vaan liikkeen suunnan määrää reisiluusi liike lantiosta polveen saakka.

REIDEN LOITONNUS ETEENPÄIN NOJATEN

Pientä variaatiota perinteiseen reiden loitonnukseen saat nojaamalla laitteessa eteenpäin, jolloin pakaralihas joutuu työskentelemään eri kulmassa lantion asennon muutoksen myötä. Jos masiinassa ei ole edessä pömpeliä, johon fyysisesti nojata, tämä ei ole este, vaan tällöin yksinkertaisesti hallitset itse keski- ja yläkroppasi etunojassa. Testattu on ja toimii. Tässä liikkeessa pätevät muutoin täysin samat vinkit ja lainalaisuudet kuin perinteisessä versiossa.

REIDEN LOITONNUS VÄÄRINPÄIN

”You are doing it wrong!” Tai sitten ei, ja kyseinen liikevariaatio kuuluu tämän likan ehdottomiin lemppareihin. Tämä liike ei ole peräisin YouTuben salisketseistä, vaan väärinpäin suoritetulla loitonnuksella liikkeeseen voi saada lisättyä takamusta kuumottelevaa lisätwistiä. Loitonnuksen voi tehdä staattisena pitona kyykkyasennossa tai mukaan voi ottaa pienen luontevan kyykkyjouston, jolloin pakaralihas joutuu työskentelemään hieman lujempaa ojennusliikettä hallitessa.

Katso tässä liikkeessä, että polvet ja varpaat pysyvät samassa linjassa toistensa päällä ja osoittaen samaan suuntaan, ettei liike käy poloisten polvien päälle. Älä myöskään liikaa tukeudu koko yläkroppasi voimalla selkänojaan, vaan keskitä voimasi alaraajoille, niin saavutat maksimaalisen tuntuman.

Neonkeltainen treenitoppi: TÄÄLTÄ*

KOLMEN LIIKKEEN YHDISTÄMINEN SARJAKSI

Nämä kolme liikettä toimivat ihan sellaisenaan suorana sarjana toteuttaessa, tai vaihtoehtoisesti ne voi näppärästi yhdistää valikoiden super- tai triplasarjaksi, jolla takuuvarmasti saa peräsimen liekkeihin. Super- tai triplasarjana nämä sopivat erinomaisesti esimerkiksi jalkatreenin loppuun viimeisteleväksi kombinaatioksi suorien raskaiden sarjojen vastapainoksi. Nämä myös sopivat yhdistettynä vaihtoehtoisesti lisäämään pakaralle ylimääräisen kasvuärsykkeen treeniviikon varrelle yläkropan treenin loppuun, ja näin olen itsekin saanut lisättyä tuplaosuman treeniviikolla lisäämättä varsinaisten jalkapäivien määrää.

Super- tai triplasarja pakaralle:

  • (Reiden loitonnus 3 x 10-15)
  • Reiden loitonnus eteen nojaten 3 x 10-15
  • Reiden loitonnus väärinpäin 3 x 10-15

Jos haluaa iskeä pakaralihasta myös muilla liikealueilla, niin yhden yllämainituista voi huoletta vaihtaa vaikka lantionnostoon tai sumokyykkyyn. Itselläni on tullut tehtyä ylläolevaa sekä super- että triplasarjana, jonka avulla allekirjoittaneella on saatu pakaran aktivaatiota kehitettyä. Vahvat etureidet ja lähentäjät kun ovat tupanneet omia tuntumaa hanurilta, niin kaikkea on pitänyt kokeilla.

Treenitoppi: TÄÄLTÄ* // Treenishortsit: TÄÄLTÄ*

Pelkällä loitontamisella toki pakara ei kasva optimaalisesti, mutta se voi olla hyvä lisä pakara- ja jalkatreenin raskaiden yleisliikkeiden rinnalle tarjoamaan vaihtelevampaa ja täsmällisempää ärsykettä. Myöskään pelkästään supersarjoina paukutellut täsmäiskut hanurille eivät tuskin ole se tehokkain vaihtoehto lihasmassaa ja voimaa tavoiteltaessa, mutta näillä voidaan saavuttaa hieman erilaista ärsykettä raskaiden suorien sarjojen oheen ja kehittää kohdelihaksen aktivointikykyä. Kaikkea sopivasti tasapainossa eikä kokeilemalla yleensä häviä mitään. ;)

Polttelevaa keskiviikkoa!

Lisää iskua kintuille: Simppeli mutta tiukka jalkatreeni

Edellinen juttuni: Nam! Parhaat elintarvikkeet Jenkeissä!

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Facebook // Instagram // YouTube
Snapchat: piiapajunen