TREENAAKO TYTÖT KOVAA KÄSIÄ JA OLKAPÄITÄ? ft. Ristiote

Tättärää! Nyt on kuulkaas tarjolla sen verran kova hanskatreeni, että siinä hyytyi treenaava mieskin kyljessä. Hyppäsin siis Ristiotteen Tube-kanavan vierailevaksi tähdeksi, sillä kovasti näytti Joonasta ja Jopea kiinnostavan, että treenaavatko ne tytöt lujaa vai ei. Noh, videolla selviää, mihin lopputulokseen päädyttiin, ja pääset myös kurkistamaan meikäläisen yhdistettyyn olkapää- ja käsitreeniin, jota on kovasti toivottu jakoon. Mitäs vielä siinä toljotat? Laita video pyörimään N – Y – T – NYT !

 

Parin viikon päästä pamautetaan tulille Ristiotteen kanssa myös aivan huikea Q&A-pätkä, joka Joonaksen vaatimattomin sanoin tulee olemaan yksi heidän parhaista tähän astisista tuotoksistaan. Pistäkäähän Ristiotteen Tube-kanava siis seurantaan, niin ette varmasti tätä spektaakkelia pääse missaamaan. Muutenkin pojilla on siellä aika todella osuva treenimeno, eikä suotta heitä ole isketty ehdolle tämän kevään BlogAwardseihin Tube-kanavien tulokassarjaan. Kova veto, eikä tässä voi muuta kuin hattua nostaa!

Järisyttävää tiistai-iltaa, ja nyt ne popparit tai protskupannarit kylkeen ja video pyörimään!

Kurkista myös: Simppeli mutta tiukka jalkatreeni

Edellinen juttuni: Lihaskimppu vai rimpula? Kuinka kuvat hämäävät?

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Blogit.fi // Facebook // Instagram
Snapchat: piiapajunen

TARVITSEEKO NAISEN TREENATA TISSEJÄ?

*Sisältää mainoslinkkejä

Kuuluko naisten penkata tai treenata rintalihaksia? Eihän ne rintalihakset edes näy sieltä tissien takaa?

Itse kun salitreenin pariin eksyin, niin aika nopeasti pääsin todentamaan tilannetta, jossa oma rintavarustukseni otti aimo harppauksen kohti ryhdikkäämpää ja terhakkaampaa ulkomuotoa. Pari kaveriakin lähipiiristäkin pääsi ihmeissään kysäisemään, että onko sun tissit oikeasti kasvaneet, vai kuvittelevatko he tämän pelkästään. Rintakudoksen alle kun pamahtaa ”pulleaa pihviä” niin kyllähän siinä tulee aika ilmainen tissien kohotus.

Voin myös kertoa, etten todellakaan ole ainut nainen, joka tämän efektin on kokenut, ja ihan tässä muutama päivä sitten viimeksi sain kuulla, kuinka parin kuukauden penkkipunnertamisen jäljiltä mies oli kotona kummastellut, kuinka rintavarustus kiinteämmän näköinen. Eli mitä vielä odotat, nyt niitä tissejä pumppaamaan!

Muutenkin ihan kropan lihastasapainon vuoksi olisi ihan hyvä asia, että koko kroppaa treenataan edes jossain määrin tasapuolisesti. Rintalihakset muodostavat kuitenkin melko ison lihasryhmän yläkropan alueella, ja lihasten epätasapaino voi vaikuttaa ikävästi ryhtiin ja kehon toimintaan. Sitä paitsi mielestäni vähänkään liikunnallisen naisen pitäisi pystyä punnertamaan ”miesten asennossa” helpostikin ihan minimissään kymmenen punnerrusta. Tavallista punnerrusvoimaa voi toki kasvatella kotosalla ilman lisäpainojakin, mutta jos salilla muutenkin käyt, niin miksi et siellä rintaa yhtälailla treenaisi. Penkkipunnerrus on jokanaisen oikeus. ;)

Adidas-treenipussi: TÄÄLTÄ*

No mitkä liikkeet sitten olisivat hyviä rinnalle? Esimerkiksi penkkipunnerrus tai vinopenkkipunnerrus rintatreenissä on myös erinomainen koko yläkroppaa vahvistava massaliike, joka kaiken lisäksi on mielestäni äärimmäisen upeaa ja tyylikästä katseltavaa naisten suorittamana.

Ja ei, sinusta ei tule heti hirvittävää lihasmassaa pursuavaa mörköä vaan päinvastoin. Ryhdikkäämpi olemus ja muoto oikeissa paikoissa tekee sinusta enemmänkin entistä kurvikkaamman, naisellisemman ja sporttisemman näköisen edustavan paketin. Myös raskaiden moninivelliikkeiden treenaaminen kiristelytalkoiden yhteydessä on erittäin osuva tapa buustata rasvanpolttoa (lisää kulutusta sekä ”jälkipolttoa”) ja ylläpitää lihasmassaa (lue: muotoa), joten ei muuta kuin punnerrusliikkeitä kehiin!

Omat suosikkini rintalihastreeniin:
  • Penkkipunnerrus tangolla
  • Vinopenkkipunnerrus tangolla/käsipainoilla
  • Punnerrukset erilaisissa laitteissa
  • Yhteenpuristus ristikkäistaljassa
  • Pec Deck-laite
  • Punnerrukset kehonpainolla (erityisesti treenin viimeistelijänä)

Älä siis ensi kerralla raahaudu salille tekemään pelkkiä pakarapotkuja tai vipunostoja vaaleanpunaisilla painoilla. Tartu rohkeasti edes siihen tyhjään tankoon, ja pistä penkkipunnerrusta liikkeelle. Jokaisen on aloitettava jostain!

Tissintäyteistä loppuviikkoa joka iikalle! ;)

Tsekkaa myös: Onnistuneen dieettaamisen ainekset

Edellinen juttuni: Kukaan ei varoittanut minua aikuisuudesta

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Blogit.fi // Facebook // Instagram
Snapchat: piiapajunen