HYI HIKOILETKO TREENATESSA?!

*Sisältää mainoslinkkejä

Hyiii nätti nainen ja hirveät hikiläntit nivusissa ja persuuksissa! Ai kamala! Eikö yhtään hävetä?!?

No mutta hei. Treenatessa voi monesti tulla hiki. Ei välttämättä aina, eikä hiki ole suoraan mittari onnistuneesta treenistä, mutta monesti sitä hikeä tuppaa jostain kumman syystä fyysisessä menossa pukkaamaan. Jos minulta kysytään, niin hiki on aivan ihana asia. Voi jösses se tekee sielulle höpöä, kun välillä pääsee vetäisemään kunnon kaatosoijan pintaan niin, että norot vain valuvat pitkin käsivarsia, paidasta ei ole jäljellä kuivaa kohtaa, silmiä kirvelee hien valuessa silmiin ja crossari on syöpynyt siinä vuonossa alle. Onko parempaa terapiaa olemassakaan?

Ja mitä ulkonäköasioihin tulee, niin hikihän on mielestäni huikean kaunista katseltavaa ihmisen päällä. Salilla vastaan tuleva hikinen salikissa herättää takaraivossani äänettömät respektit, koska siellä salilla on ainakin tehty jotain. Saan meinaan oikeasti yllättävän paljon kysymyksiä siitä, että näkyykö tiettyjen treenihousujen läpi hililäntit, kun ollaan jo sormi liipaisimella ”tilaa”-nappulan kohdalla, mutta tämä ominaisuus on ratkaisemassa pelin. Tähän kysymykseen on välillä todella vaikea meikäläisen vastata, koska yksinkertaisesti en koskaan kiinnitä asiaan minkään maailman huomiota edes omalla päälläni. Sitä suuremmalla syyllä kukaan muukaan tuskin oikeasti tsekkailee treenatessa näkyykö kanssatreenajien pakaroissa soijalänttejä tai onko vieressä huhkivan paita litimärkä vai ei. Kukaan ei myös ihan aikuisten oikeasti tarkkaile alushousujesi saumoja (kuuluu myös top 3 kysytyimpiin), kun pistelet prässin välissä kinttuja tulille. ;)

Kyllähän salilla saa näyttää nätiltä ja ulkonäköön treenirintamallakin voi panostaa, mutta loppupeleissä ei treenaamaan pitäisi ensisijaisesti nätiltä lähteä näyttämään. Soija puskee jos on puskeakseen, ja kyllä mut voi bongata Tampereen keskustan läpi kotiin tallustelemassa polla punottaen järkyttävä jälkihiki päällä ja märät läntit hanurissa. Tietääpähän ainakin elävänsä, kun veri kiertää ja hikirauhaset pelittävät.

Jos siis soijaat, niin soijaa tyylillä ja ylpeydellä. Treenille voi tulla edustavan näköisenä, mutta sieltä ei ole pakko lähteä viimeisen päälle tukka mintissä ja pöksyt kuivana pihalle. Tänään ainakin tämä likka on näyttänyt suorastaan petolinnun peräsimeltä ponnari roikkuen ja hiushaituvat ristiin sojottaen. Rumaa oli, mutta fiilis sen sijaan aivan voittamaton, kun permannon pinnalla tuli kiidettyä vapaaohjelman parissa letti lepattaen ja räkä poskella. Esteettisyys on kiva juttu, mutta endorfiinit maistuvat vielä paremmalta!

Nike-treenitoppi: TÄÄLTÄ* // ICANIWILL-trikoot: TÄÄLTÄ*

Tässä lopuksi vielä tiivis suomi-hiki-suomi-sanakirja pähkinänkuoressa:

  • Soija = hiki
  • Jähi = jälkihiki (parhaimmillaan, kun treenin jälkeen käyt suihkussa, ja kuivattuasi uusi soija puskee taas päälle)
  • Pehi = pershiki
  • Tihi = tissihiki (se mikä ilmestyy tissien väliin urkkatopin alle, vaikkei kovinkaan suuria puskureita löytyisikään)
  • Sukkamehu = jalkahiki

Soijarikasta viikkoa joka kuulaan!

Kurkkaa myös: Hävettääkö salilla…?

Edellinen juttuni: Hapottava porrastreeni – Vakiotreenini jakoon!

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Facebook // Instagram // YouTube
Snapchat: piiapajunen

HAPOTTAVA PORRASTREENI – VAKIOTREENINI JAKOON!

*Sisältää mainoslinkkejä

Aurinko paistaa ja vettä sataa… No sillon kun ei sada, niin tossut kainaloon ja porrastreenin ääreen! Muutamia kertoja on tässä viime viikkojen aikana käyty legendaarisilla Pyynikin portailla rappusia pinkomassa kintut tulilla ja hikirauhasia luukuttaen. Voi jehna, miten tekee höpöä painella menemään luonnon helmassa raikasta happea haukkoen, ja samalla saa vähän veikeää vaihtelua tunkkaisessa sisäilmassa rautojen kolistamiselle.

Vaikka monesti treeniä aloittaessa Pyynikin näkötornin munkkikahvila tuntuisi huomattavasti houkuttelevammalta vaihtoehdolta kuin lähiympäristön portaikkojen tykittäminen, niin kyllä tuo jälkieuforia aina palkitsee oikein olan takaa. Mitä siellä portaissa sitten tapahtuu? Tässä kyselijöille tarjolle mun oma vakkaritreenini portaiden parissa!

HAPOTTAVA PORRASTREENI:

(lämmittelyhölkkää 10 minuuttia)

  • Spurtti jokaiselle portaalle askeltaen (täysiä tikaten)
  • Spurtti joka toiselle portaalle askeltaen
  • Askelkyykkykävely portaat ylös (2-3 askelta kerrallaan, paino kantapäällä)
    • Toista nämä kolme liikettä vielä uudelleen 2-3 kierrosta läpi

Tällä vedolla tulee siis yhteensä 9-12 kertaa riipaistua portaat ylös asti, ja toki määrä on myös hyvä suhteuttaa portaiden pituuteen ja omaan sen hetkiseen kuntotasoon. Ensimmäinen kerta heikommalla hapenottokyvyllä voi olla aika infernaalista menoa, mutta kyllä se kunto siitä kohenee.

Palauttelen joka vedon jälkeen sen verran, että happi taas kulkee, ja kykenen riipaisemaan joka vedon oikeasti täysillä, eli suoraa kyytiä alas hölkyteltyäni en välttämättä pistä oikopäätä uudestaan ranttaliksi. Makunsa kullakin, mutta itse haluan pystyä tykittämään oikeasti vedot täysillä, jolloin treenistä jää käteen muutakin kuin märkä läntti. :D

Tähänhän voi toki soveltaa erilaisia vetoja oman fiiliksen mukaan. Mukaan voi ottaa myös esimerkiksi seuraavia peräsintä kutkuttelevia etenemistyylejä:

  • Luisteluhypyt (yhdeltä jalalta ponnistus sivuviistoon)
  • Tasaloikat (väliin 1-3 porrasta)
  • Tasaloikat + kyykky
  • Sumokyykkykävely (leveä kyykkykävely joka portaalle astuen)
  • Edellä mainittujen ja spurttien yhdistelmiä, eli alkuun esim. viisi tehokasta tasaloikkaa, jonka perään spurtti joka askelmalle astuen.
Aim’n- toppi: TÄÄLTÄ* // Aim’n-trikoot: TÄÄLTÄ*

Ja hiiohoi! Nyt koodilla JLSLS saat House of Brandonilta jo alennetuista tuotteista -20% lisäalen, eli halvalla lähtee! Paljon merkkivaatteita ja kesävaatteita lähtee nyt muikealla diilillä! Tsekkaa alet TÄÄLTÄ*!

Vilkaise myös: Look book – Osuvimmat kesätreenivaatteet

Edellinen juttuni: Kisapreppihommiin! Olympia 2017 on käsillä!

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Facebook // Instagram // YouTube
Snapchat: piiapajunen