MUOTOJA KOROSTAVAT TREENITRIKOOT – PARASTA!

*Sisältää mainoslinkkejä

Tiedättekö sen fiiliksen, kun jotkut treenitrikoot vain näyttävän joka kerta niin pirun hyvältä kinttujen päällä? Tietty materiaali, leikkaus tai kuviointi vain korostaa muotoja, tiivistää kinttuja kuin silmissä tai näyttää jotenkin niin hämmentävän imartelevilta omien jalkojen pinnassa. Sama ruho näyttää peilistä katsottuna aivan erilaiselta, kun kintuissa on ne oikeat pöksyt. Tänään hehkutuskierrokselle päästinkin kahdet aivan loistavat muotoja korostavat treenitrikoot, jotka toimivat muutenkin törkeän hyvin treenissä kuin treenissä!

MUOTOJA KOROSTAVAT TREENITRIKOOT x 2

MUSTAT KORKEAVYÖTÄRÖISET

Nämä uusimpiin tuttavuuksiini kuuluvat mustat ja saumattomat treenitrikoot vain pelaavat kuin synti. Saumattomissa treenitrikoissa yleensä materiaali on joustavampaa ja ihon pintaan (hyvällä tavalla) liimautuvampaa, jolloin kinttujen ja hanurin kaaret tulevat huomattavasti paremmin esille ilman lytistämistä. Näissä materiaali on moniin saumattomiin verratuna todella mukavaa ja paksua, eikä läpinäkyvyyttä kyykätessä tarvitse pelätä. Paksuudestaan huolimatta kangas joustaa niin hyvin, ettei reidet ja pakara painu lysyyn vaan päin vastoin.

Matsku on todella mukautuvaa ja joustavaa, ja itse käytän näissä kokoa 30/36. Näissä trikoissa on myös ihanan korkea vyötärö, joka pysyy jämptisti paikallaan, eikä tarvitse pelätä takavyötärön falskaamista. Vähän jopa harmittaa, etten ole näitä bongannut kokoelmaani aikaisemmin, heh!

MUOTOJA KOROSTAVAT TREENITRIKOOT

Saumattomat trikoot: TÄÄLTÄ* // Adidas-toppi: TÄÄLTÄ*

VIOLETIT VAKKARIT

Nämä kyseiset trikoot ovat koreilleet kinttujeni päällä jo vaikka kuinka pitkään ja laittoman monissa kuvissa. Ai miksi? No koska nämä vain tarttuvat joka kerta sieltä hyllyltä käpälään, ja sujahtavat jalkaan treeniin kuin treeniin! Ei lytistä pakaraa tai reisien kaarta, vaan päinvastoin näillä ne parhaat puolet pamahtavat jotenkin hämmentävän nätisti esille.

Matsku näissä on melko ohutta, mutta siksi juuri nämä tuntuvatkin niin kevyiltä ja huolettomilta päällä, eikä läpikuultavuudesta tarvitse silti huolia laisinkaan. Saa siis kyykkäillä rauhassa ilman jännäriä siitä, että mitähän sieltä vilkkuu. Näissäkin plussaa kajahtaa myös tuosta korkeasta vyötäröstä, ja nämä ovat siksi ihan omiaan myös crop-mallisten lyhyempien yläosien kanssa. Itse käytän näissäkin kokoa 30/36, joka on istunut täydellisesti sekä vähän pienemmässä kuin pehmeämmässäkin kuosissa kinttujeni päällä. Yksinkertaisesti parasta!

Saumattomat trikoot: TÄÄLTÄ* // Tennarit: TÄÄLTÄ*

Nämä kahdet trikoot siis kuuluvat ehdottomasti tämän hetken lemppareihin varsinkin, jos nostetaan lapasta ilmaan noiden muotojen eteen nostamiselle, ja toiset trikoot vain tekevät sen paremmin kuin toiset, heh. Noh, löytyyhän meitsin vaatehyllyltä treenitrikoita moneen lähtöön ja eri tarkoituksiin, mutta näille ainakin minä heitän isoa peukkua kehiin myös monipuolisuuden puolesta!

Hävyttömän aurinkoista viikonloppua! ;)

Vilkaise myös:
Parhaat farkut treenatuille jaloille
Puoli vuotta ilman ruokavaakaa – Miten kävi?

Edellinen juttuni:
6/5 safkaa & ruokaostoksia – my day video

♥  SEURAA MINUA  ♥
YouTube // Bloglovin // Facebook // Instagram

PUOLIEROT VOIMATASOISSA? HERKKUPÄIVÄT? MEITSI VASTAA!

*Sisältää mainoslinkkejä

puolierot voimatasoissa

Miten saada kuriin puolierot voimatasoissa? Miten herkkupäiviä kannattaisi toteuttaa? Miten pakarapainotteinen treeni vaikutaa reisilihaksiin? Lepopäivien toteutus? Kaikesta näistä on taas viime aikoina sadellut visaisia kysymyksiä, ja näitä treeni- ja safka-aiheisia Q&A-sessioita toivottiin vähän tiheämpään tahtiin, joten pistetäänpä taas aivonystyrät surraamaan ja vastauksia liikenteeseen. Täältä meinaan pesee!

Kuinka kannattavaa on tehdä pakaralle kohdennettuja treenejä, etteivät reisien lihakset jää kehityksessä jälkeen? Tavoitteena on kuitenkin ensisijaisesti saada pakaraan massaa ja pyöreyttä, mutten haluisi silti tinkiä reisilihasten treenaamisesta.

Mikäli tavoitteena on paukuttaa pakaraan muotoa, niin tämä ei missään nimessä poissulje myös reisilihasten kehittämistä samassa yhteydessä. Pakaran kasvattamiseen ei tarvita ainoastaan (tai välttämättä ollenkaan) eristäviä pakaraliikkeitä, vaan pakaralle kovaa kyytiä antavan nimenomaan raskaat moninivelliikkeet kuten kyykyt (ja erilaiset variaatiot smithissä, hackissa, prässissä tms), askelkyykyt, sumomaastavedot ja lantionnostot. Missään näissä liikkeissä pakara ei ole ainut työstävä lihas, vaan samalla saa tehokkaasti annettua todella osuvaa kasvuärsykettä koko kinttuosastolle etu- ja takareisiä myöten.

Itse suosittelen panostamaan ensisijaisesti aina raskaampiin moninivelliikkeisiin maksimaalista lihaskasvua (vaikka juurikin sitten siellä pakarassa) tavoitellessa. Tähän kylkeen voi sitten ottaa esimerkiksi pakarapotkuja, reiden loitonnusta tai muita enemmän pakaraan kohdistavia liikkeitä kylkeen. Vahva kannatus täältä päästä kuitenkin kajahtaa tasapainoiselle kehon treenaamiselle, sillä yhden lihasryhmän liiallisen treenauttamisen ja yksipuolisuuden kanssa voi koitua myöhemmin ikäviä ongelmia.

puolierot voimatasoissa puolierot voimatasoissaKuinka usein kannattaisi pitää herkkupäiviä noin niinku sun näkökulmasta? Kuinka usein itse herkuttelet ja mitä herkkuja suosittelet/tykkäät syödä?

Tähän mulla ei ole mitään yleispätevää ohjetta, sillä jokainen meistä on yksilöitä, joiden mieli ja tavoitteet vaihtelevat ihan äärimmäisen suuresti toisistaan. Suosittelen kuitenkin olematta tekemään asiasta liiallista numeroa, ja kohtuus sekä sopiva rentous on mun mielestä hyvä ja terve periaate. Itse herkuttelen ihan miten itsestä tuntuu, ja herkkuja menee pienissä määrin välillä ihan joka päivä. Toisinaan taas herkkuja tulee syötyä harvemmin, ja yleensä juhlapyhinä haluankin herkutella ihan pitkän kaavan mukaan.

Herkuista suosittelen valitsemaan niitä, mikä itselle maistuu, ja tyydyttää omaa herkkuhammasta. Tietty joka päivä karkkupussiin kajoaminen ei nyt ehkä ole se suositeltavin tapa, mutta kohtuudella (ja välillä vaikka sitten övereitäkin) voi ihan hyvin harrastaa. Ei syömisestä kannata tehdä erityistä numeroa, jos kokonaisuus ravinnossa on muuten kunnossa ja ylipaino tai muut terveydelliset vaivat eivät omaa itseään uhkaa.

Miten ihmeessä mun pitäisi treenata kun raajoissa on hirveästi toispuoleisuutta? Pitääkö mennä heikomman mukaan eli jättää paremman käden/jalan treeni ikäänkuin vajaaksi vaikka jaksaisi? Vai onko hyvä treenata täysiä kumpikin, ja toivoa, että puolierot voimatasoissa jossain välissä pienenee?

Puolieroa korjatessa on ehdottoman tärkeää kulkea heikomman raajan ehdoilla. Suosittelen siis tekemään ensin heikomman raajan toistot kasaan, ja vahvemman raajan vuorolla tehdä maksimissaan saman verran toistoja, mitä heikompi puoli jaksoi. Painamalla täysiä menemään molempien puolien maksimiin vain pahimmillaan vahvistaa puolieroja eikä ainakaan kuro näitä umpeen. Jos puolierot ovat suuria, niin on myös mahdollista kokeilla ottaa yhden treenijakson ajaksi heikommalle puolelle jopa muutama toisto enemmän, jotta puolierot voimatasoissa saataisiin kurottua umpeen.

Yhden raajan liikkeistä ja toispuoleisuuden korjaamisesta olen kirjoittanut lisää omassa postauksessa:Yhden raajan liikkeet – hitti vai huti?

Olisko lepopäivinä hyvä tehdä jotain kevyttä liikuntaa tai kehonhuoltoa? Mitä itse suosit?

Kehonhuollosta ainakaan ei mitään haittaa ole, mutta on syytä muistaa, että aina ei tarvitse suorittaa. Lepopäivinä on hyvä pitää huolta siitä, että oikeasti oppisi myös lepäämään henkisellä tasolla, ja aina ei kannata pyrkiä liikaa optimoimaan.

Itse lepopäivinä nimenomaan yritän vain olla ja rentoilla, ja tehdä niitä asioita, joihin treenipäivinä ei ole niin paljoa aikaa panostaa. Kevyttä liikuntaa en koskaan erikseen lähde tarkoituksella tekemään, ellei siinä ole selkeästi jotain ”hauskaa kulmaa”. Esimerkiksi seinäkiipeilystä tai FunPark-rundista frendien kanssa en koskaan kieltäytyisi vain siksi, että on lepopäivä. :D

Saumattomat trikoot: TÄÄLTÄ* // Tennarit: TÄÄLTÄ*

Tällaisia kiperiä kysymyksiä tällä kertaa, ja aina saa kysellä joko aiheesta tai täysin astian vierestä! Yleensä kun kukaan ei ole yksinään niiden kysymystensä kanssa, ja vastauksen saavat vain ne, ketkä suunsa uskaltaa avata. ;)

Veikeää viikonlopun odotusta!

Kurkkaa myös:
Yleisimmät virheet jalkatreenissä – Varo näitä!
& Tarvitseeko naisen treenata tissejä?

Edellinen juttuni:
Mun täydellinen elämäni

♥  SEURAA MINUA  ♥
YouTube // Bloglovin // Facebook // Instagram