RUOKAKORNERI – OMAT LEMPPARINI VALMISRUOISTA!

*Sisältää mainoslinkkejä

Vähän fiksummat ja hyvät valmisruoat etsinnässä? Mitä itse tykkään valita eineshyllyltä ostoskoriin, ja löytyykö sieltä oikeasti hyviäkin vaihtoehtoja? Ainakin itsellä välillä tulee vain tilanteita, jolloin tarvitsee tukeutua johonkin nopeaan ja näppärään safkaan, ja töihin lounaaksi en ole kerennyt kikkailla kotikyökin puolella minkään näköistä (köyhempääkään) master chef-luomusta. Tässä siis katsaus, mitkä hyvät valmisruoat ovat tarttuneet viime aikoina matkaan arjen kiireessä jeesimään, ja saaneet tältä likalta peukkua perään!

6 x HYVÄT VALMISRUOAT

CHEF SELECT – CHILI CON CARNE

Tän hetken kovimpia lemppareita, ja rakastan muutenkin chili con carnea yli kaiken! Tämä Lidlin valikoimista bongattava chili con carne on lautasella ihan ehdan näköistä ja makuista tavaraa, josta ei tule ainakaan itselläni kovinkaan einesmäistä vibaa. Ravintosisältö yhdessä annoksessa myös täysin nappi, ja siksi tämä onkin helppo napata esimerkiksi lounaaksi töihin mukaan. Btw tästä samasta sarjasta löytyi Lidlin hyllyltä pari muutakin ainakin ravintosisältöjen perusteella osuvan oloista vaihtoehtoa, mutta näitä en ole vielä kerennyt maistelemaan.

hyvät valmisruoat

ATRIA – KANA & SPELTTI SALAATTI

Kanaspelttisalaatti on ihanan ruokaisa, rouhea ja laadukkaan oloinen koko paketin pakkaus osuvalla ravintosisällöllä varustettuna. Ruoka sisällä on selkeästi sitä, mitä pakkaus antoikin olettaa. Erinomainen ravintosisältö kokonaiseksi ateriaksi sekä raikas ja ruokaisa sapuska nopeastikin mukaan napattavaksi. Plussaa pakkauksesta löytyvästä aterimesta, ja siitä, ettei tätä tarvitse lämmittää.

hyvät valmisruoat

VIA – PASTA CHEVRE & POLLO

Ah! Rakastan vuohenjuustoa kaikissa muodoissa, ja tämä tomaattinen vuohenjuustokanapasta vain osui omaan makumaailmaani täydellisesti. Laadukkaan oloinen kokonaisuus, joka maistui ja tuntui suussa siltä, miltä nimensä mukaisen pastan voisi olettaakin maistuvan. Tämä taisi olla tämän postauksen ruuista kalleimmasta päästä kylmähyllyn puolelta, mutta välillä voi panostaa. Ravintosisältö myös annoksessa osuva ”koko paketin” lounasvaihtoehdoksi.

hyvät valmisruoat

KITCHEN JOY – THAI CUBET

Näiden mussuttamisen oon oppinut mieheltäni, hah! Mutta toden totta näistä löytyy todella maistuvia ja vähän fiksummalla ravintosisällöllä varusteltuja kuutioita monilla eri makukomboilla. Oma lempparikseni osuu kuvan Red Curry Chicken, jossa broileri on oikeasti tunnistettavissa broileriksi ja kasvikset kasviksiksi. Näitä voi bongailla kaupoista pakastealtaan puolelta, ja on helppo napata hätätilanteen sattuessa kotoa aamulla pakastimen varastoista töihin matkaan. Kröhöm. Puhun kokemuksesta. :D

RIISIPUURO

Riisipuuro! Mun lemppari! Rakastan riisipuuroa myös kaupan valmisversioina, ja usein vielä syön ne kylmänä suoraan purkista, hah! Riisipuuro ei mene itselläni kuitenkaan kokopaketin safkana, vaan kylkeen joutuu huitaisemaan vähän lisäproteiinia esimerkiksi Skyrin tai protsku-Pudixin merkeissä, mikä ei sinänsä haittaa, ja kokonaishinta osuu tällöin usein samaan skaalaan muiden tämän postauksen esimerkkien osilta.

MAKSALAATIKKO

Tadaa! Mua pidempään seuranneet tietävät oman maksalaatikkohulluuteni, joten tämäkään postaus ei voinut kulkea ilman maksalaatikon mukaan nostamista. Edelleen yksi omista suosikeistani, koska vain rakastan maksalaatikkoa! Kylmänä tai lämpimänä ja rusinoilla tai ilman! Lisäksi yhden pakkauksen ravintosisältö on aika suotuisa kovaankin energiatarpeeseen riittävä proteiinintarve huomioiden sekä ilman turhaa rasvalla lotraamista.

PS. Pakko huomauttaa, että esimerkiksi Saarioisten/Pirkan maksalaatikossa on lähes neljä kertaa enemmän rasvaa kuin Atrian, Koskikylän tai Kotimaista-brändin vastaavissa. Nämä kaksi eri ääripäätä tulevat siis keskenään samoilta tehtailta, ja kuten tuosta alla olevasta kuvasta voikin zoomailemalla huomata, että tämä Koskikylän maksalaatikko tulee Atrian tehtaalta.

Itse määritän hyvät valmisruoat (kokonaisuutena) seuraavanlaisesti:

  • Rasvaa olisi mielellään alle 15g koko annoksessa (rasvan määrissä ihan älyttömiä eroja, joskus itsekin joustan tästä ylöspäin)
  • Proteiinia olisi mielellään noin 20g annoksessa
  • Hiilihydraattia ”tarpeeksi”. Itselläni tämä merkkailisi tilanteesta riippuen pattiarallaa 40-100g per annos, ja tämä ei ole itselläni niin merkittävä tekijä, kunhan sitä vain on. Ja lisäsantsia voi ottaa vaikka hedelmistä kylkeen.
  • Se näyttää ruualta.

Huomionarvoinen asia on, että yksittäinen valmisruoka on vain pieni osa ruokailusi kokonaiskuvaa. Eli jos syöt päiväsi aikana neljä ravintorikasta ja monipuolista ateriaa/välipalaa, niin yksi vähän ravitsemukseltaan ”heikompi” ateria ei tässä kokonaisuutta kaada.

Nykyään eineksistä voi löytyä myös todella ravitsevia vaihtoehtoja, ja monet tuntuvat tuomitsevan ne vähän laadukkaammatkin vaihtoehdot ihan vain siksi, että ne ovat valmisruokia tai ”valmiiksi sekoitettuja”. Usein samoista tomaattikastikkeista, riisistä, pastasta, broilerista tai pavuista nekin on tehty kuin kotikeittiössäsi vastaavaa valmistaessa.

Puma-crop paita: TÄÄLTÄ*

PROVE by Piia -valmennusten* extramateriaaleissa jaetaan myös paljon lisää käytännönvinkkejä näihin arjen helpottajiin safkapuolella, sillä fiksusti toteutettu hyvinvointia edistävä ruokavalio ei koskaan pitäisi kiinni siitä, että ehtiikö joka hetki keittiön ääreen rakentamaan alusta loppuun asti itse kokattua ruokaa pakattuna eväsrasioihin. Toki ei sekään ole huono asia, mutta joskus vain elämä yllättää, ja kaikkeen ei aina pysty repeämään. Minä jos joku tiedän tämän, hah! ;)

Tuleeko sulla mieleen jotain omia todella osuvia lemppareita valmissafkojen puolelta! Heitäpä ne kommenttiboksiin, koska rakastan saada uusia tärppejä, ja onhan niitä nyt hyvä jakaa muillekin tätä blogia lukeville nälkäisille silmäpareille!

Maukasta alkuviikkoa joka napaan!

KURKKAA MYÖS:
Ruokakorneri – Parhaat murot ja myslit!
& Nainen! Syö jumankekka sitä hiilaria!

EDELLINEN JUTTUNI:
PROVE by Piia PRO nettivalmennus – Ulkona nyt!

♥  SEURAA MINUA  ♥
Instagram // YouTube // Bloglovin // Facebook