VAIHTELUA KANALLE JA RIISILLE? 3 x PALAUTUSPANNUT!

 

Parhaat ruuat ovat usein melko yksinkertaisia, ja niitä yhdistää usein laadukkaat ainesosat. Palautuspannuista on tullut ihan ykkössuosikkini juuri helppouden, muokattavuuden ja taatun maukkauden vuoksi. Ja okei okei, kaikki pannut eivät ole niitä kauneimpia, mutta tuoksu ja yllättäen jopa ulkonäkökin on nostattanut ympärillä häärävissä ihmisissä peukkuja pystyyn. Eikä ne nyt niin rumia ole olleet, kerran Snapchatissakin (piiapajunen) näistä on kyselty ja paljon, ja useampia kertoja olen niitä sinne jakanutkin erilaisin modauksin.

Palatuspannuihin meikäläisellä päätyy oikeastaan kaikkea mitä kaapista tuppaa löytymään. Keittiömestarin duuni alkaa aina sillä, että paistelen öljyssä ensin kasvikset (ja lihan). Pannulle lopuksi päätyy myös usein edellisenä päivänä keitetty riisi, jonka keitinveteen olen heittänyt tujauksen kurkumaa, josta kauniin keltainen väri juontaa juurensa. Pannuille heitän riisin yhteydessä myös hieman vettä, jotta tuloksesta tulee mehukkaampaa ja valmiista riisistä ei tule kuivakkaa. Broilerinkin olen usein kypsentänyt edellisenä päivänä uunissa, ja lopuksi heitän sen riisin kanssa kuutioituna öljyssä paistettujen kasvisten sekaan. Viimeisenä mausteet, niin hyvä tulee! Jos tuo broilerin kypsentäminen tai ruokien maustaminen kiinnostaa, niin kurkaapa aiempi postaukseni: Helpot kikat paremman makuiseen ruokaan!

Noh, mitä minä tässä vielä löpisen. Tässä kolme erilaista palautuspannua eri proteiininlähteillä varusteltuna! ;)

VÄRIKÄS PALAUTUSPANNU

  • Broileri + kurkumariisi + kookosöljy
  • Parsakaali
  • Varsiselleri
  • Paprika
  • Sipuli
  • Kesäkurpitsaraaste (pannuun vasta ihan lopuksi)
  • Lehtikaali (pannuun vasta ihan lopuksi)
  • Maustamiseen valkosipulia, suolaa, chiliä, pippuria ja päälle tuoretta rucolaa

SIMPPELI TURSKAPANNU

  • Turskafilettä (Lidlistä) + kookosöljyä + kurkumariisiä
  • Keräkaalia
  • Varsiselleri
  • Kesäkurpitsaa
  • Sipulia
  • Miniluumutomaatteja (pannulle vasta lopuksi)
  • Chilivalkosipulimurskaa + suola + pippuri

PIKAPANNU CON CARNE

  • Kurkumariisi + naudan paistijauheliha
  • Findus Talon vihannekset (pakasteesta)
  • Sipulia
  • Lehtikaalia (lisää pannulle lopuksi)
  • Valkosipulimurskaa
  • Suolaa ja pippuria myllystä

Palautuspannuissa voi siis heittää luovuuden valloilleen, ja sekaan kelpaavat melkein mitä tahansa kaapista sattuu löytymään. Testaapa sujauttaa palautuspannuun joskus keitetyn riisin sijaan vaikka edellisen päivän ylijääneitä perunoita kuutioituna, tai heitä ihan lopuksi pannun sekaan kananmunaa tai valkuaista. Testattu molemmat, ja ai piru vie, että olivat hyviä nuokin!

Maukasta lauantaita! 

Tsekkaa myös: Helpot kikat paremman makuiseen ruokaan

Edellinen juttuni: Miten kehittyä loukkaantumisesta ja sairastelusta huolimatta?

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Facebook // Instagram // YouTube
Snapchat: piiapajunen

PÄÄSIÄISMÄTTÖ PILASI ELÄMÄSI

*Sisältää mainoslinkkejä

Pääsiäinen ja neljän päivän vapaat. Sukulointia, suklaamunia, kinderkakkuja ja ruokakoomaa. Pääsiäisähky yllätti suomalaisen, ja vatsalaukku on ruokatorveen asti pullollaan pashaa ja mämmiä kermalla. Sinne meni hyvä kehitysputki ja katki se terveelliseen ruokaan panostaminen! Hittolainen kun turvottaa! Morkkis puristaa pantaa, ja niin puristaa myös housunnappi. Äh.

Hei sinä siellä. Ei hätää! Sinulle kävi kuin pattiarallaa 87 prosenttille suomalaisista ikätovereistasi (tilastollisesti salettiin tarkka lukema, heh), joten onneksi olkoon! Olet ihminen! Aina siitä ähkystä ei tarvitse selvitä, vaan tämän osuessa kohdalla voi kölliä huoletta sokeritokkurassa sohvalla ja tykittää television laatuviihdettä. Parempi aina ottaa tilanteesta kuin tilanteesta kaikki ilo irti, joten imeydy sohvanpintaan kiinni oikein huolella, niin tiukkaa treeniä tykittänyt ruhosi saa ansaitsemaansa lepoa eikä arjen kiireiden tarvitse painaa mieltä. Aijai, että tekee muuten höpöä.

Mihinkään ei tarvitse sykkiä, ja ainut pulju, joka pääsiäisenä on auki, on Lidl. Sieltäkin saa onneksi lisää ruokaa, jos kesken loppuu. Viimeinen asia, mitä pääsiäispyhistä nautiskellessa pitäisi tehdä, olisi huolehtia siitä, että nyt meni treenit ja ruokavalio pilalle. Koska hei. Ei muuten mennyt, jollet koko ensi viikkoa samoissa mainingeissa jatka, ja tämä on tuskin on suunnitelmasi. ;)

Miksi ihmisiä pelottaa olla tavallisia kuolevaisia? Ei kenenkään meistä tarvitse olla superihmisiä, ja jos kahvipöydässä könöttää siskon bravuurina koreileva valkosuklaajuustokakku, niin kyllä siitä voi palasen omalle lautaselleen ottaa pääsiäisen kunniaksi, eikä aina tarvitse vetää överiksi, ellei tieten tahtoen halua. Jos ravintopuolesi on oikeasti kokonaisvaltaisesti kunnossa ja syöt arjessakin riittävästi, niin tuo kermainen kakkusiivu tai useampikin ei kyllä missään näy, ja jos olet kituutellut menemään jo pidemmän tovin, niin pieni hengähdys aineenvaihdunnalle ei välttämättä tee todellakaan huonoa.

Vaikka haluaisitkin vetäistä ne safkaorgiat, niin sekin on aikuisten oikeasti ihan okei. Nykyään ikävä kyllä joka paikasta saat vain lukea kärsiväsi joko ahmintahäiriöstä tai olevasi heikko ihminen vailla itsekuria. Vaihtoehtoisesti saat otsaasi ortoreksian leiman pysyessäsi sokerittomalla linjalla, vaikka olisit vain ihminen. Jumankekka. Eikö täällä saa enää elää?

Toki jos omalla kohdalla silmissä kiiluu todella selkeä päämäärä, jossa suunnitelma on myös sen mukainen, niin on ihan hyväksyttävää myös nauttia siitä kahvikupposesta sekä leppoisasta seurasta ilman pääsiäispullaa ja VirvonVarvon-patukkaa. Leppoisalla fiiliksellä itse toteutettu kesäkuntoprojekti kuitenkaan tuskin menee heittämällä roskalavalle, sillä kesään on edelleen yli kuusi viikkoa aikaa. Lisäksi jos Suomen kesää tarkastellaan, niin bikineissä rannalle tarkenee tepsutella aikaisintaan vasta juhannuksen jälkimainingeissa, joten vihkoon ei homma mennyt.

Puma-college: TÄÄLTÄ* // Adidas-trikoot: TÄÄLTÄ*

Ja hei, jos syöminen lähtee suunnitellusti tai hetken hairahduksesta täysin lapasesta, niin ainakin saat lihasten glykogeenivarastot tupaten täyteen! Voi herranisä sitä potkun määrää ja tajunnan räjäyttävää pumppia seuraavassa salitreenissä, ja päälle vain treenivaatekaapin löysin toppi, niin komean pullea keskivartalokumpu jää turvotuksineen piiloon, ja vältyt onnitteluilta tulevan perheenlisäyksen johdosta. Testattu toimivaksi allekirjoittaneen toimesta! ;)

Rentouttavaa pääsiäistä, koska vielä on sitä jäljellä! Jes!

Vilkaise myös: Mitä tehdä, kun syöminen lähtee lapasesta?

Edellinen juttuni: 4 x dieetin pelastajat

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Blogit.fi // Facebook // Instagram
Snapchat: piiapajunen