11 kuukauden off season lähenee loppuaan

Parin viikon päästä se lähtee. 16 viikon preppi kohti kauden ensimmäistä etappiani Torontossa. Tähän se ei toki lopu, ja lopullinen kisarykäisy tulee mitä luultavimmin olemaan huomattavasti pidempi. Koutsi Pajulahden kanssa on pistetty alustavat game planit kuntoon, mutta se, mitä lopullinen kisaturneeni tulee pitämään sisällään tuolla rapakon takana (tai mahdollisesti muillakin mantereilla), riippuu niin monesta asiasta. Näyttäisi kuitenkin siltä, että reissailen ensi kesänä ristiin ja rastiin Jenkkilässä ja Kanadassa vajaan parin kuukauden ajan kisojen perässä. Shieet kuinka jännää!

vapaaohjelma-fitness-3 vapaaohjelma-fitness-2

Olen itse paukutellut noita kisoja toisinaan ihan hyvälläkin tahdilla, ja ensimmäistä kertaa tuli riipaistua hieman pidempi kehityskausi, ja tähän ratkaisuun olen ollut täysin tyytyväinen. Toisaalta odotan preppiä ihan mielettömällä innolla, ja toisaalta takaraivossa tuntuu pieni haikeus, sillä treenien nousujohteisuus on ollut niin huikeaa, ja olen päässyt niin sanotusti oikein kunnolla offin makuun. Kunnolla syöty, treenattu kohtuullisesti mutta kovaa sekä huolella palauduttu. Ihan parhautta!

Olen tyytyväinen omaan vartalooni tilanteessa kuin tilanteessa, joten senkään puolesta ei ole ollut mikään kiire kisaprepin aloittamiseen. Valehtelisin kuitenkin, jos väittäisin, etteikö kiristyvä kroppa kuitenkin innosta ja motivoi tulevalla prepillä ihan satasella, sillä en malta odottaa, millaisen kisakunnon täältä alta saa kuorittua. Jokaisella offilla tähän mennessä olen tahkonut ihan selkeää kehitystä, joten jos suunta on jatkunut yhtään samankaltaisena, niin voehan jehna!

Tiedän jo valmiiksi, että paketti tulee ensi kesänä olemaan kova ainakin omalla mittapuullani, ja sitten nähdään mihin se riittää. Vapaaohjelma on Minnan kanssa pistetty lähes valmiiseen kuosiin muutamia pieniä viilauksia lukuunottamatta, jotka loksahtavat paikalleen, kun ohjelma alkaa muotoutumaan ”omaan käsialaani” sitä läpi paukuttaessa. Minnankin sanoin, show tulee olemaan todella hyvä. Viimeisimmistä vaparitreeneistä olen repinyt irti niin jäätäviä kiksejä, että koko loppupäivä on mennyt aikamoisissa pärinöissä. Mikään ei yksinkertaisesti voita kunnon vaparikiksejä!

vapaaohjelma-fitness

Aah, tätä tekstiä kirjoittaessa kyllä alkaa perhoset pärisemään vatsanpohjalla ja fiilis nousee niin kovaan iskuun. Viime kevään Arnold Internationalin vaparivideo oli kadonnut YouTuben syövereistä kuin tuhka tuuleen, mutta alkuviikosta Jumpan bongattua tuon viimeisimmän kisasuoritukseni (pienestä perslaskusta huolimatta) juuri julkaistuna toiselta kanavalta, ja sen eteen pyörimään iskettyäni en voinut todeta muuta kuin ”vitsi tää on kyllä siisti laji”.

Uh. Olen puhunut, mutta vain tältä päivältä. ♥

Edellinen juttuni: Kurkistus treeneihini ja treenifilosofiaani videolla

Ojentajien tehoisku Pakkis-Miken kanssa videoituna!

nayttokuva-2016-12-17-kello-13-48-03

Vedettiin taas Miken kanssa purkkiin kunnon tehotreeni, ja tällä kertaa mentiinkiin niin keskittyneellä kohteella kuin ojentajat. Itse treenaan ojentajat yleensä kahdesti viikkoon olkapäiden sekä rinnan kanssa, joissa kumpaisessakin suoria sarjoja ojentajille tulee 6-8 kappaletta. Tämä perjantai-illan ratoksi vedetty ranskalaisilla punnerruksilla maustettu ojentajarääkki olikin hieman eri maailmasta, ja aika moneen otteeseen joutui molemmat osapuolet toteamaan, että piru kun ei käsi yksinkertaisesti enää liiku, hah!

Tsekkaa koko video alta, ja mukana introssa ja outrossa myös kaikennäköistä muuta höpinää mm. kisasuunnitelmista, Olympia-paikasta, meidän asuntokaupoista, jäätelöstä, piparkakuista ja disko-Jaanista. :D

 

Ojentajatreeni Miken kanssa:

  • 2×10 ranskalainen punnerrus + 2×20 ojentajat taljassa tangolla
  • 2×10 ranskalainen punnerrus negatiiviset (6 sekunttia) + 2×20 ojentajat taljassa vastaotteella
  • 2x ranskalainen punnerrus failureen (restpause 10sek) + 2×20 ojentajat narulla taljassa
  • 2×10 ranskalainen punnerrus istuen niskantakaa + 2x diamond press (failureen)
  • 1x ranskalainen punnerrus suoralla tangolla maassa failureen (restpause 15 sek)
  • 1x yhden käden ojentajatalja failureen

Jos videon jo kerkesit kokonaisuudessaan kurkata, niin tosiaan useampaankin otteeseen meillä hyytyi piuhoista puhti ennen kuin sarja oli saatu täyteen tai edes lähelle sitä. Varsinkin useampi kympin sarja kosahti jo puolen välin hujakoilla, kun kaapeleista loppui virta täysin kesken. Ja kuten lopussa mainittiin, niin älkää tosissaan vedelkö noita negatiivisia ranskalaisia punnerruksia itseksenne, ettei käy köpelösti! Kaveri mukaan, niin pysyy osaset paikallaan, vaikka puhti hipuisi kesken kaiken.

Miken kanssa vedetyt treenit ovat kokonaisuudessaan melko vaativia, joten ihan aloittelijoille näitä en suosittele. Hyviä liike- ja tekniikkavinkkejä näistä voi saada, ja kuulemma näillä videoilla tuppaa myös olemaan jonkinasteista viihdearvoa. ;)

nayttokuva-2016-12-17-kello-13-41-43

Tsekkaa samalla myös myös Miken kanssa vedetty brutaali selkätreeni sekä Miken kanssa vedettyjen treenien ehdoton henkilökohtainen lempparini eli pirun hapottava olkapäätreeni. Leppoisaa viikonloppua!

Edellinen juttuni: Onko fitness urheilulajien kuningas?

Seuraa minua:
Bloglovin // Facebook // Instagram
Snapchat: piiapajunen