4 x DIEETIN PELASTAJAT

*Sisältää mainoslinkkejä

Elämässä parhaita asioita ovat ne pienet asiat. Kuulun aika vahvasti siihen porukkaan, kenet saa hymyilemään koko loppupäiväksi ihan niillä pienen pienillä asioilla. Eli jos haluat tehdä minut onnelliseksi, sano mulle jotain kivaa, tuo mulle kahvi tai kylmä energiajuoma tai hämmenä minut maailman mauttomimmalla vitsillä, hah! Mutta mutta. Mennäänpä itse asiaan, eli niihin asioihin, jotka tekevät dieetistä pikkuisen mukavampaa joka päivä, vaikka pelastusta en tarvitsekaan. ;)

LAADUKAS ITSEJAUHETTU KAHVI

Meillä on tuo mies saanut perimässään kahvihifistelyn jalot geenit, ja tottakai ne ovat tässä seitsemän saman katon alla elettyjen vuosien varrella imeytyneet myös meikäläiseen. Juhlamokkaa ei meillä kahvimasiinaan oikeastaan koskaan eksy, vaan suurin osa  kahvista jauhetaan meillä itse keittimeen integroidulla kahvimyllyllä. Ah, mitä luksusta. <3

kahvimylly

SODASTREAM

Tämä kyseinen masiina on ollut meillä kovassa käytössä (jos oikein muistan) jo vuodesta 2009. Nykyään meillä komeilee toki laitteesta päivitetympi versio, jolla hiilihappoja pusketaan pulloon harva se päivä. Kyllä tekee höpöä nautiskella raikasta ja kuplivaa juotavaa juuri silloin kun haluaa ilman, että tarvitsisi kaupasta kantaa pulloja kotiin. Sekoittamalla sekaan esimerkiksi FunLightiä tai erikseen tarkoitukseen luotuja limsatiivisteitä saa aivan törkeän hyviä (ja sokerittomia) juomia aikaiseksi, vaikka eniten soodavettä tulee litkittyä ihan sellaisenaan tai sitten limellä ja sitruunalla terästettynä. Tästä en luovu. <3

PUDIXIT

Silloin tällöin yksi proteiinivanukas pitää minut onnellisena, ja tämä menee itselläni ihan täydestä herkuttelusta. Hidas aamu, Netflix, kupponen höyryävää kahvia ja Pudix pähkinöiden kera. Yksinkertaista parhautta! Varsinaisen pelastuksen tämä tuo kyllä kiireisien lähtöjen ja pitkien päivien aikana, kun herkku kulkee laukussa ja hujahtaa naamariin mukana tulevan lusikan kanssa alta aikayksikön. Nam!

 

NICER DICER

Pari kuukautta sitten mietin, että voi kun saisi syödä niitä markettien salaattitiskien ihania salaatteja tai napata hyllystä valmiita herkullisia salaattisekoituspusseja vaikka joka päivä (rajoittavana tekijänä oma taloudellinen sniiduilu), kunnes vintillä leikkasi. Kaivoin ylähyllystä esiin joskus lahjaksi saadun Nicer dicerin ja väänsin hetkessä kasaan kaikista jääkaapista löytyvistä rehusista kunnon megasalaatin tällä silppurilla.

Salaattia, kaalia, lehtikaalia, rucolaa, purjoa, porkkanaa, kurkkua, tomaattia, you name it! Vitsit tuli hyvää, ja tiiviin kannen alla isosta satsista riitti moneksi päiväksi useammallekin aterialle takuutuoretta ja kevyttä lisuketta. Vitsit, että salaateista saa vain entisä paremman makuisia, kun ne silppuaa vähänkin erilailla, Ja mikä parasta, tämä on massatuotantoa parhaimmillaan omassa keittiössä helposti ja supernopeasti.

Adidas-napapaita: TÄÄLTÄ*

Ne elämän pienet jutut tekevät totta tosiaan iloiseksi, ja tämän päivän parhaita asioita ovat ehdottomasti olleet appiukon käsinkeittelemät cappuchinot (toimivat aina), 1000 palan palapelin valmiiksi saaminen äiskän kanssa, nappiin pamahtanut treeni sekä nyt vielä illalla edessä oleva hävytöntä huutonaurua ja ristikettuilua sisältävä lautapelisessio parhaassa seurassa! Ehkä parasta, mitä pääsiäiseltä voin pyytää. Jes!

Mahtavaa pääsiäisperjantaita ruudun toiselle puolelle! Älkää säästelkö niiden pääsiäismunien kanssa! ;)

Iske silmäsi myös tähän: Helpot kikat paremman makuiseen ruokaan

Edellinen juttuni: Naiset ovat järkyttävän huonoja punnertamaan?

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Blogit.fi // Facebook // Instagram
Snapchat: piiapajunen

ASIAT, JOITA KISAKAUDELLA RAKASTAN

*Sisältää mainoslinkkejä

Vaikka itsehän rakastan kehityskausien arkista tasaisuutta ja nousujohteisia treenejä yli kaiken, tuo kisakausi aina sopivissa väleissä mahtavaa vaihtelua ja erilaista fokusta mukanaan. Tuloksia kuoritaan esiin pikkuhiljaa ja vapaaohjelmaa viilataan viimeiseen iskuun. Kyllähän tämäkin välillä voimien päälle luonnollisesti ottaa, mutta pääsääntöisestihän tämä homma on silkkaa parhautta! Tässä pähkinänkuoreen sullottuna muutamia ylivoimaisesti kovimpia hittejä ja iskevimpiä asianhaaroja vaparifitnessurheilijan kisaprepillä. ;)

Kehityksen ja edistymisen merkkejä voi pistää merkille lähes päivittäin tai ainakin viikottain. Pidempään urheilleena tuota kehitystä ei muutoin niin helposti pääse todentamaan, sillä salin puolella lajinomaisen fysiikan rakentaminen on äärimmäisen hidasta touhua. Toki treenipainojen/-toistojen kasvu buustaa kisakauden ulkopuolellakin, ja vapaaohjelmapuolella taitojen kehittyminen nostattaa fiilistä mukavasti.
.

Vapaaohjelmavetojen tuoma euforia. Jumaliste, että potkii joka kerta, kun saa vedettyä onnistuneen kokonaisen vapaaohjelman läpi. Tätä fiilistä ei tule mistään muusta!
.

Pitkälle alkuun vireystilan selkeä kasvu, ja mustahan tulee ihan jäätävä superihminen. Esimerkiksi diplomityön ensimmäisen puolikkaan tein edellisellä pitkällä kisaprepillä, ja ”luovan tauon” jälkeen jatkoin sen loppuun nyt tällä prepillä. Opiskeluissa olen muutenkin vetänyt aina parhaimmat arvosanat ja eniten kursseja usein juuri kisakausien aikana. :D
.

Päivän tehokkaampi rytmittyminen. Aamu alkaa tehokkaasti treenillä, jonka jälkeen jatkuu tehokas tykitys. Illalla voi todeta, että jösses tänään on saatu asioita aikaiseksi.
.

Into laittaa ruokaa ja etenkin hyvää sellaista! Nam!

Kasvisten runsas määrä ja laaja kirjo ruuanlaitossa. Niitä tulee kyllä huitaistua kohti ääntä ja paljon!
.

Elämän pienien ilojen korostuminen. Jotenkin tässä vain aina käy näin. Mieskin naureskeli eräs ilta kotosalla, miten joku voikaan olla niin onnellinen siitä, että voi seuraavana päivänä laittaa huulilleen violettia huulipunaa. Saatoin hehkuttaa tätä pari kertaa kyseisen illan aikana. :D
.

Kehonhuoltoon, rentoutumiseen ja muuhun hyvinvointiin tulee panostettua aina jotenkin extrapaljon. Nipistetympi ruokavalio vaikuttaa melko voimakkaasti palautumiseen, niin tätä tuppaan kompensoimaan huomattavasti muilla tavoin. Hierontaa, venyttelyä, putkirullailua, rentoutumista, hengitysharjoitteita, itsensä hemmottelua, kynttilöitä jne.
.

Lihaspaineiden heikentyessä yläkropassa hartioihin pamahtaa usein mukavasti lisää liikkuvuutta. Eli tässä kuraominaisuudessa on mukanaan jotain positiivista, hah!
.

Monipuolisuuden lisääntyminen treenissä. Vapaaohjelman ”piikkaaminen” kisaiskuun tuo mukanaan erilaisia harjoitteita ja treeni-ideoita, ja tykkään yhdistellä näitä vahvasti myös perinteisen salitreenin kylkeen sekä aerobisten harjoitusten yhteyteen.

Treenitoppi: TÄÄLTÄ* // Trikoot: TÄÄLTÄ*

Noh, menkööt mukavasti kerran menee, ja pianhan sitä ollaan jo jännärin äärellä. Itseasiassa tasan kuuden viikon päästä sitä ollaankin lusittu jo yksi yö Toronton puolella, ja yritetään selvittää päätä sekä kroppaa jetlagista viikonlopun skabaa varten. Tästä tulikin mieleen, että pitäisi varmaan riipaista kisasoppareihin nimi alle, ja pistää ne matkaan Atlantin toiselle puolelle, heh.

Pakko vielä lopuksi todeta, että kyllä tämä on vaan sitten kaikessa typeryydessään (haha, jep) niin huippua touhua, mutta mitäpä muutakaan sitä elämällään tekisi, ellei juuri niitä asioita, joita oikeasti rakastaa. Tänäänkin on paukuteltu vapaaohjelman parissa erittäin osuvia vetoja, ja huomenna homma jatkuu samalla agendalla! ;)

Huikeaa viikkoa sinne! Kaboom!

Kurkista myös: 8 viikkoa kisapreppiä takana

Edellinen juttuni: Helpot kikat paremman makuiseen ruokaan

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Blogit.fi // Facebook // Instagram
Snapchat: piiapajunen