RANDOM FAKTOJA MINUSTA

Meitsillähän on tosiaan monta ässää ja ylläriä hihassa, ja veikkaan, ettet todellakaan tiedä niitä kaikkia. Pitkän henkisen muhimisen jälkeen pyöräytin pihalle ensimmäisen kunnon mestariteoksen YouTuben ihmeelliseen maailmaan. Pistähän siis tuo alla oleva viiden minuutin tiukka spekaakkeli pyörimään, ja rikastuta maailmankuvaasi meikäläisen elämän koukeroilla, heh! ;)

 

Voipi olla, että näitä videoita tulee jatkossa lisää kaikkien iloksi (tai kärsimykseksi), joten pistähän tubekanava tilaukseen TÄÄLTÄ. Uskaltaisin lupailla, että kesän seikkailuista rapakon takaa tulee takuuvarmasti monenmoista hämmentävää pätkää pihalle, joten tätä et aivan salettiin halua missata, heh!

Itselläni on tiedossa vähintäänkin tajunnan räjäyttävä viikonloppu, sillä vuorossa on taas joka keväinen Fitness Classic Helsingin Kulttuuritalolla. Oma roolini menee hyvin pitkälti tuomarijakussa, mutta tykittämisen mestarina ajattelin ehtiä tekemään paljon muutakin. Huoltohommia, treeniä, hotellilla rötväämistä Pro Eliten poppoolla sekä meitsin voi myös bongata FASTin ständiltä aulan messualueelta! Messualuelle on ilmainen sisäänpääsy, joten jos huudeilla olet, niin tule moikkaamaan meitsiä FASTin ständille lauantaina 10.00-11.30 sekä sunnuntaina 10.30-11.30. Mä en pure! ;)

Huikeaa loppuviikkoa joka jantterille! Boom!

Tsekkaa myös: Miten saada salilaitteista enemmän irti? Lifehackit salilla!

Edellinen juttuni: Miksi paino ei tipu, vaikka rasva palaa?

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Facebook // Instagram // YouTube
Snapchat: piiapajunen

ASIAT, JOITA KISAKAUDELLA RAKASTAN

*Sisältää mainoslinkkejä

Vaikka itsehän rakastan kehityskausien arkista tasaisuutta ja nousujohteisia treenejä yli kaiken, tuo kisakausi aina sopivissa väleissä mahtavaa vaihtelua ja erilaista fokusta mukanaan. Tuloksia kuoritaan esiin pikkuhiljaa ja vapaaohjelmaa viilataan viimeiseen iskuun. Kyllähän tämäkin välillä voimien päälle luonnollisesti ottaa, mutta pääsääntöisestihän tämä homma on silkkaa parhautta! Tässä pähkinänkuoreen sullottuna muutamia ylivoimaisesti kovimpia hittejä ja iskevimpiä asianhaaroja vaparifitnessurheilijan kisaprepillä. ;)

Kehityksen ja edistymisen merkkejä voi pistää merkille lähes päivittäin tai ainakin viikottain. Pidempään urheilleena tuota kehitystä ei muutoin niin helposti pääse todentamaan, sillä salin puolella lajinomaisen fysiikan rakentaminen on äärimmäisen hidasta touhua. Toki treenipainojen/-toistojen kasvu buustaa kisakauden ulkopuolellakin, ja vapaaohjelmapuolella taitojen kehittyminen nostattaa fiilistä mukavasti.
.

Vapaaohjelmavetojen tuoma euforia. Jumaliste, että potkii joka kerta, kun saa vedettyä onnistuneen kokonaisen vapaaohjelman läpi. Tätä fiilistä ei tule mistään muusta!
.

Pitkälle alkuun vireystilan selkeä kasvu, ja mustahan tulee ihan jäätävä superihminen. Esimerkiksi diplomityön ensimmäisen puolikkaan tein edellisellä pitkällä kisaprepillä, ja ”luovan tauon” jälkeen jatkoin sen loppuun nyt tällä prepillä. Opiskeluissa olen muutenkin vetänyt aina parhaimmat arvosanat ja eniten kursseja usein juuri kisakausien aikana. :D
.

Päivän tehokkaampi rytmittyminen. Aamu alkaa tehokkaasti treenillä, jonka jälkeen jatkuu tehokas tykitys. Illalla voi todeta, että jösses tänään on saatu asioita aikaiseksi.
.

Into laittaa ruokaa ja etenkin hyvää sellaista! Nam!

Kasvisten runsas määrä ja laaja kirjo ruuanlaitossa. Niitä tulee kyllä huitaistua kohti ääntä ja paljon!
.

Elämän pienien ilojen korostuminen. Jotenkin tässä vain aina käy näin. Mieskin naureskeli eräs ilta kotosalla, miten joku voikaan olla niin onnellinen siitä, että voi seuraavana päivänä laittaa huulilleen violettia huulipunaa. Saatoin hehkuttaa tätä pari kertaa kyseisen illan aikana. :D
.

Kehonhuoltoon, rentoutumiseen ja muuhun hyvinvointiin tulee panostettua aina jotenkin extrapaljon. Nipistetympi ruokavalio vaikuttaa melko voimakkaasti palautumiseen, niin tätä tuppaan kompensoimaan huomattavasti muilla tavoin. Hierontaa, venyttelyä, putkirullailua, rentoutumista, hengitysharjoitteita, itsensä hemmottelua, kynttilöitä jne.
.

Lihaspaineiden heikentyessä yläkropassa hartioihin pamahtaa usein mukavasti lisää liikkuvuutta. Eli tässä kuraominaisuudessa on mukanaan jotain positiivista, hah!
.

Monipuolisuuden lisääntyminen treenissä. Vapaaohjelman ”piikkaaminen” kisaiskuun tuo mukanaan erilaisia harjoitteita ja treeni-ideoita, ja tykkään yhdistellä näitä vahvasti myös perinteisen salitreenin kylkeen sekä aerobisten harjoitusten yhteyteen.

Treenitoppi: TÄÄLTÄ* // Trikoot: TÄÄLTÄ*

Noh, menkööt mukavasti kerran menee, ja pianhan sitä ollaan jo jännärin äärellä. Itseasiassa tasan kuuden viikon päästä sitä ollaankin lusittu jo yksi yö Toronton puolella, ja yritetään selvittää päätä sekä kroppaa jetlagista viikonlopun skabaa varten. Tästä tulikin mieleen, että pitäisi varmaan riipaista kisasoppareihin nimi alle, ja pistää ne matkaan Atlantin toiselle puolelle, heh.

Pakko vielä lopuksi todeta, että kyllä tämä on vaan sitten kaikessa typeryydessään (haha, jep) niin huippua touhua, mutta mitäpä muutakaan sitä elämällään tekisi, ellei juuri niitä asioita, joita oikeasti rakastaa. Tänäänkin on paukuteltu vapaaohjelman parissa erittäin osuvia vetoja, ja huomenna homma jatkuu samalla agendalla! ;)

Huikeaa viikkoa sinne! Kaboom!

Kurkista myös: 8 viikkoa kisapreppiä takana

Edellinen juttuni: Helpot kikat paremman makuiseen ruokaan

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Blogit.fi // Facebook // Instagram
Snapchat: piiapajunen