PÄÄSIÄISMÄTTÖ PILASI ELÄMÄSI

*Sisältää mainoslinkkejä

Pääsiäinen ja neljän päivän vapaat. Sukulointia, suklaamunia, kinderkakkuja ja ruokakoomaa. Pääsiäisähky yllätti suomalaisen, ja vatsalaukku on ruokatorveen asti pullollaan pashaa ja mämmiä kermalla. Sinne meni hyvä kehitysputki ja katki se terveelliseen ruokaan panostaminen! Hittolainen kun turvottaa! Morkkis puristaa pantaa, ja niin puristaa myös housunnappi. Äh.

Hei sinä siellä. Ei hätää! Sinulle kävi kuin pattiarallaa 87 prosenttille suomalaisista ikätovereistasi (tilastollisesti salettiin tarkka lukema, heh), joten onneksi olkoon! Olet ihminen! Aina siitä ähkystä ei tarvitse selvitä, vaan tämän osuessa kohdalla voi kölliä huoletta sokeritokkurassa sohvalla ja tykittää television laatuviihdettä. Parempi aina ottaa tilanteesta kuin tilanteesta kaikki ilo irti, joten imeydy sohvanpintaan kiinni oikein huolella, niin tiukkaa treeniä tykittänyt ruhosi saa ansaitsemaansa lepoa eikä arjen kiireiden tarvitse painaa mieltä. Aijai, että tekee muuten höpöä.

Mihinkään ei tarvitse sykkiä, ja ainut pulju, joka pääsiäisenä on auki, on Lidl. Sieltäkin saa onneksi lisää ruokaa, jos kesken loppuu. Viimeinen asia, mitä pääsiäispyhistä nautiskellessa pitäisi tehdä, olisi huolehtia siitä, että nyt meni treenit ja ruokavalio pilalle. Koska hei. Ei muuten mennyt, jollet koko ensi viikkoa samoissa mainingeissa jatka, ja tämä on tuskin on suunnitelmasi. ;)

Miksi ihmisiä pelottaa olla tavallisia kuolevaisia? Ei kenenkään meistä tarvitse olla superihmisiä, ja jos kahvipöydässä könöttää siskon bravuurina koreileva valkosuklaajuustokakku, niin kyllä siitä voi palasen omalle lautaselleen ottaa pääsiäisen kunniaksi, eikä aina tarvitse vetää överiksi, ellei tieten tahtoen halua. Jos ravintopuolesi on oikeasti kokonaisvaltaisesti kunnossa ja syöt arjessakin riittävästi, niin tuo kermainen kakkusiivu tai useampikin ei kyllä missään näy, ja jos olet kituutellut menemään jo pidemmän tovin, niin pieni hengähdys aineenvaihdunnalle ei välttämättä tee todellakaan huonoa.

Vaikka haluaisitkin vetäistä ne safkaorgiat, niin sekin on aikuisten oikeasti ihan okei. Nykyään ikävä kyllä joka paikasta saat vain lukea kärsiväsi joko ahmintahäiriöstä tai olevasi heikko ihminen vailla itsekuria. Vaihtoehtoisesti saat otsaasi ortoreksian leiman pysyessäsi sokerittomalla linjalla, vaikka olisit vain ihminen. Jumankekka. Eikö täällä saa enää elää?

Toki jos omalla kohdalla silmissä kiiluu todella selkeä päämäärä, jossa suunnitelma on myös sen mukainen, niin on ihan hyväksyttävää myös nauttia siitä kahvikupposesta sekä leppoisasta seurasta ilman pääsiäispullaa ja VirvonVarvon-patukkaa. Leppoisalla fiiliksellä itse toteutettu kesäkuntoprojekti kuitenkaan tuskin menee heittämällä roskalavalle, sillä kesään on edelleen yli kuusi viikkoa aikaa. Lisäksi jos Suomen kesää tarkastellaan, niin bikineissä rannalle tarkenee tepsutella aikaisintaan vasta juhannuksen jälkimainingeissa, joten vihkoon ei homma mennyt.

Puma-college: TÄÄLTÄ* // Adidas-trikoot: TÄÄLTÄ*

Ja hei, jos syöminen lähtee suunnitellusti tai hetken hairahduksesta täysin lapasesta, niin ainakin saat lihasten glykogeenivarastot tupaten täyteen! Voi herranisä sitä potkun määrää ja tajunnan räjäyttävää pumppia seuraavassa salitreenissä, ja päälle vain treenivaatekaapin löysin toppi, niin komean pullea keskivartalokumpu jää turvotuksineen piiloon, ja vältyt onnitteluilta tulevan perheenlisäyksen johdosta. Testattu toimivaksi allekirjoittaneen toimesta! ;)

Rentouttavaa pääsiäistä, koska vielä on sitä jäljellä! Jes!

Vilkaise myös: Mitä tehdä, kun syöminen lähtee lapasesta?

Edellinen juttuni: 4 x dieetin pelastajat

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Blogit.fi // Facebook // Instagram
Snapchat: piiapajunen

ASIAT, JOITA KISAKAUDELLA RAKASTAN

*Sisältää mainoslinkkejä

Vaikka itsehän rakastan kehityskausien arkista tasaisuutta ja nousujohteisia treenejä yli kaiken, tuo kisakausi aina sopivissa väleissä mahtavaa vaihtelua ja erilaista fokusta mukanaan. Tuloksia kuoritaan esiin pikkuhiljaa ja vapaaohjelmaa viilataan viimeiseen iskuun. Kyllähän tämäkin välillä voimien päälle luonnollisesti ottaa, mutta pääsääntöisestihän tämä homma on silkkaa parhautta! Tässä pähkinänkuoreen sullottuna muutamia ylivoimaisesti kovimpia hittejä ja iskevimpiä asianhaaroja vaparifitnessurheilijan kisaprepillä. ;)

Kehityksen ja edistymisen merkkejä voi pistää merkille lähes päivittäin tai ainakin viikottain. Pidempään urheilleena tuota kehitystä ei muutoin niin helposti pääse todentamaan, sillä salin puolella lajinomaisen fysiikan rakentaminen on äärimmäisen hidasta touhua. Toki treenipainojen/-toistojen kasvu buustaa kisakauden ulkopuolellakin, ja vapaaohjelmapuolella taitojen kehittyminen nostattaa fiilistä mukavasti.
.

Vapaaohjelmavetojen tuoma euforia. Jumaliste, että potkii joka kerta, kun saa vedettyä onnistuneen kokonaisen vapaaohjelman läpi. Tätä fiilistä ei tule mistään muusta!
.

Pitkälle alkuun vireystilan selkeä kasvu, ja mustahan tulee ihan jäätävä superihminen. Esimerkiksi diplomityön ensimmäisen puolikkaan tein edellisellä pitkällä kisaprepillä, ja ”luovan tauon” jälkeen jatkoin sen loppuun nyt tällä prepillä. Opiskeluissa olen muutenkin vetänyt aina parhaimmat arvosanat ja eniten kursseja usein juuri kisakausien aikana. :D
.

Päivän tehokkaampi rytmittyminen. Aamu alkaa tehokkaasti treenillä, jonka jälkeen jatkuu tehokas tykitys. Illalla voi todeta, että jösses tänään on saatu asioita aikaiseksi.
.

Into laittaa ruokaa ja etenkin hyvää sellaista! Nam!

Kasvisten runsas määrä ja laaja kirjo ruuanlaitossa. Niitä tulee kyllä huitaistua kohti ääntä ja paljon!
.

Elämän pienien ilojen korostuminen. Jotenkin tässä vain aina käy näin. Mieskin naureskeli eräs ilta kotosalla, miten joku voikaan olla niin onnellinen siitä, että voi seuraavana päivänä laittaa huulilleen violettia huulipunaa. Saatoin hehkuttaa tätä pari kertaa kyseisen illan aikana. :D
.

Kehonhuoltoon, rentoutumiseen ja muuhun hyvinvointiin tulee panostettua aina jotenkin extrapaljon. Nipistetympi ruokavalio vaikuttaa melko voimakkaasti palautumiseen, niin tätä tuppaan kompensoimaan huomattavasti muilla tavoin. Hierontaa, venyttelyä, putkirullailua, rentoutumista, hengitysharjoitteita, itsensä hemmottelua, kynttilöitä jne.
.

Lihaspaineiden heikentyessä yläkropassa hartioihin pamahtaa usein mukavasti lisää liikkuvuutta. Eli tässä kuraominaisuudessa on mukanaan jotain positiivista, hah!
.

Monipuolisuuden lisääntyminen treenissä. Vapaaohjelman ”piikkaaminen” kisaiskuun tuo mukanaan erilaisia harjoitteita ja treeni-ideoita, ja tykkään yhdistellä näitä vahvasti myös perinteisen salitreenin kylkeen sekä aerobisten harjoitusten yhteyteen.

Treenitoppi: TÄÄLTÄ* // Trikoot: TÄÄLTÄ*

Noh, menkööt mukavasti kerran menee, ja pianhan sitä ollaan jo jännärin äärellä. Itseasiassa tasan kuuden viikon päästä sitä ollaankin lusittu jo yksi yö Toronton puolella, ja yritetään selvittää päätä sekä kroppaa jetlagista viikonlopun skabaa varten. Tästä tulikin mieleen, että pitäisi varmaan riipaista kisasoppareihin nimi alle, ja pistää ne matkaan Atlantin toiselle puolelle, heh.

Pakko vielä lopuksi todeta, että kyllä tämä on vaan sitten kaikessa typeryydessään (haha, jep) niin huippua touhua, mutta mitäpä muutakaan sitä elämällään tekisi, ellei juuri niitä asioita, joita oikeasti rakastaa. Tänäänkin on paukuteltu vapaaohjelman parissa erittäin osuvia vetoja, ja huomenna homma jatkuu samalla agendalla! ;)

Huikeaa viikkoa sinne! Kaboom!

Kurkista myös: 8 viikkoa kisapreppiä takana

Edellinen juttuni: Helpot kikat paremman makuiseen ruokaan

♥  SEURAA MINUA  ♥
Bloglovin // Blogit.fi // Facebook // Instagram
Snapchat: piiapajunen